Search
Asset 2

حکم قاضی به کشیش کانادایی معترض به اقدامات کووید۱۹: باید جملات خاصی را هنگام موعظه بیان کند

کافه حکم قاضی به کشیش کانادایی معترض به اقدامات کووید۱۹: باید جملات خاصی را هنگام موعظه بیان کند معتقد است «بیانات اجباری» که در حکم گرمین
کشیش آرتور پاولوفسکی از روحانیون استریت چرچ مینیستریز در کلگری (Screenshot YouTube via The Epoch Times)

قاضی به کشیشی در آلبرتا و برادرش و صاحب یک کافه دستور داد زمانی‌که علیه واکسن‌ و محدودیت‌های کووید۱۹ صحبت می‌کنند، نظر «اکثریت متخصصان پزشکی» را بیان کنند.

سیزدهم اکتبر، کشیش آرتور پاولوفسکی از روحانیون استریت چرچ مینیستریز در کلگری، به همراه برادرش دیوید پاولوفسکی و کریستوفر اسکات، صاحب کافه ویسل‌استاپ، جریمه و توبیخ شدند. آنان در ماه ژوئن به دلیل سرپیچی از قوانین بهداشت عمومی آلبرتا، به بی‌اعتنایی به این قوانین محکوم شده بودند.

بر اساس حکم قاضی آدام گرمین در دادگاه کویین‌بنچ استان آلبرتا در کانادا، اگر این سه مرد بخواهند به سخنرانی علیه اقدامات مربوط به همه‌گیری ادامه دهند، باید مسئولیت صحبت‌های خود را بپذیریند، یعنی بگویند نظراتشان برخلاف دستورات بهداشتی فعلی و «اکثریت متخصصین پزشکی» هستند، در غیر این‌صورت با محکومیت‌های بیشتر مواجه خواهند شد.

گرمین هنگام صدور حکم خود در سیزدهم اکتبر، چندین جمله پیشنهاد کرد که در هنگام صحبت با طرفدارانشان به کار برند.

به گزارش سی‌بی‌سی‌نیوز، گرمین پیشنهاد کرد که این جملات را بگویند: «می‌دانم دیدگاه‌هایی که برایتان بیان می‌کنم، ممکن است مورد پذیرش اکثریت متخصصان پزشکی نباشد … اکثریت متخصصان پزشکی طرفدار فاصله‌گذاری اجتماعی … برنامه‌‏های واکسیناسیون هستند.»

بر اساس حکم دادگاه، خدمات بهداشتی آلبرتا و پلیس می‌توانند کسانی را که در تجمعات ناقض محدودیت‌های بهداشتی شرکت می‌کنند، دستگیر کنند. بر همین مبنا، این سه نفر در ماه ژوئن به بی‌اعتنایی به این قوانین محکوم شدند.

برادران پاولوفسکی در مراسم کلیسا قوانین استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند. اسکات نیز در پایان تجمع ضدقرنطینه در کافه خود دستگیر شد. مقامات سلامت قبلاً کافه او را بسته بودند.

گرمین می‌گوید «سرپیچی این سه نفر از قوانین بهداشتی و اجرای عمومی آنان» در این دوران همه‌گیری اقدامی منفی بوده است زیرا «باعث می‌شوند دیگران درباره قوانین همه‌گیری تردید کنند و از دستورات بهداشتی که برای حفاظت از آن‌ها تعیین شده‌اند سرپیچی کنند.»

اما گرمین گفت که آنان را به زندان نمی‌اندازد تا از انگشت‌نما شدنشان جلوگیری کند زیرا برادران پاولوفسکی دستگیری خود در نهم می در یک بزرگراه را به یک «نمایش» تبدیل کردند.

در عوض، آرتور و دیوید را به ترتیب ۲۳ هزار و ۱۰ هزار دلار جریمه کرد و همچنین به ترتیب به ۱۸ و ۱۰ ماه آزادی مشروط محکوم کرد. علاوه بر آن، این دو برادر باید هزینه‌های قانونی سازمان خدمات بهداشتی آلبرتا در این پرونده را بپردازند که بیش از ۲۰ هزار دلار است.

گرمین اسکات را محکوم به پرداخت ۲۰ هزار دلار جریمه و ۱۸ ماه آزادی مشروط کرد و او نیز باید هزینه‌ای نزدیک به ۱۱ هزار دلار بپردازد.

این سه مرد باید در طول دوران آزادی مشروط خود، ۱۲۰ ساعت خدمات عمومی انجام دهند و بدون تأییدیه قانونی اجازه خروج از آلبرتا را ندارند.

آرتور پس از صدور این حکم گفت حکم گرمین نه تنها حقوق او، بلکه ایمان و اعتقاداتش را نیز نقض می‌کند.

او در مصاحبه‌ای با ربل‌نیوز گفت: «در کل، آنچه قاضی می‌گوید به این معنا است که ۱۸ ماه نمی‌توانم کشیش باشم. باید از حقوق خود بگذرم. باید اعتقاداتم را رها کنم. باید ایمانم را کنار بگذارم و نمی‌توانم در چیزی که به آن اعتقاد دارم شرکت کنم.»

این کشیش که دیدگاه متفاوتی نسبت به «اکثر متخصصین پزشکی» دارد، معتقد است در وضعیتی که پیش آمده است، گرمین عملاً از او می‌خواهد «دروغ بگوید.»

«باید هرگاه که می‌خواهم برای مردم صحبت کنم، دروغ بگویم که واکسیناسیون جانشان را نجات می‌دهد، ماسک‌ها تأثیرگذار هستند، همه پزشکان و دانشمندان موافق این محدودیت‌ها هستند.»

سارا میلر، وکیل آرتور می‌گوید درباره حکم گرمین درخواست تجدیدنظر خواهند کرد، اما مطمئن نیست که با آن موافقت شود..

میلر به ربل‌نیوز گفت: «امیدوارم با توجه به مبلغ بالای جریمه‌ای که برای او در نظر گرفته شده و تأثیر قابل توجهی که این حکم بر آزادی‌های او دارد، با درخواست تجدیدنظرش موافقت شود.»

میلر معتقد است «بیانات اجباری» که در حکم گرمین آمده عجیب است.

«همه‌مان می‌دانیم که اکثریت چه عقیده‌ای دارند. در چنین وضعیتی، باید از پشت کوه آمده باشید که ندانید دستورات بهداشت عمومی و خدمات بهداشتی آلبرتا چه می‌گویند، همه‌جا پر از دستورالعمل‌ و الزامات واکسیناسیون است و همه این فشارها وجود دارند. می‌دانیم که چنین گفتمانی وجود دارد.»

این وکیل اعتقاد دارد به سکوت واداشتن افرادی مانند آرتور که نظری خلاف دیدگاه جریان اصلی دارد، به معنای سرکوب آزادی بیان است.

او گفت: «مطمئناً در جلسه تجدید نظر به این جنبه نیز خواهیم پرداخت.»

مطالب دیگر:

چند دادستان‌ کل می‌گویند اگر دولت بایدن واکسیناسیون را برای کارکنان بخش خصوصی اجباری کند، شکایت خواهند کرد

با وجود نزدیک شدن آخرین مهلت‌ واکسیناسیون، صدها هزار سرباز آمریکایی هنوز واکسینه نشده‌اند

بایدن خواستار پیگرد قانونی افرادی شد که از احضاریه‌های ششم ژانویه سرپیچی می‌کنند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی