Search
Asset 2

دانشجوی آمریکایی در بند کره شمالی، یک هفته پس از آزادی درگذشت

دانشجوی آمریکایی در بند کره شمالی، یک هفته پس از آزادی درگذشت
دانشجوی آمریکایی در بند کره شمالی، یک هفته پس از آزادی درگذشت (Mandatory credit REUTERS:Kyodo)
دانشجوی آمریکایی در بند کره شمالی، یک هفته پس از آزادی درگذشت
دانشجوی آمریکایی در بند کره شمالی، یک هفته پس از آزادی درگذشت
(Mandatory credit REUTERS:Kyodo)

به گزارش رویترز، والدین دانشجوی آمریکایی که ۱۷ ماه در کره شمالی زندانی بود، اعلام کردند که وی در حالی که در کما بود، روز گذشته در بیمارستان سینسیناتی درگذشت.

«اتو وارمبیر» ۲۲ ساله، که به عنوان توریست به کره شمالی سفر کرده بود، به اتهام سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتل محل اقامتش دستگیر شد. وی هفته گذشته در حالی به کشورش بازگردانده شد که دچار آسیب شدید مغزی شده بود.

هفته گذشته کره شمالی اعلام کرد که این کشور وارمبیر را به «دلایل بشر دوستانه» آزاد کرده است.

خانواده اتو پس از مرگ وی در روز دوشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت محلی، طی بیانیه‌ای دلیل مرگ پسرشان را به آزار و شکنجه وحشتناکی که در کره شمالی متحمل شد، نسبت دادند.

خانواده وی گفتند که اتو بعد در ماه مارس ۲۰۱۶، پس از اینکه وی به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد، به این آسیب شدید دچار شده است.

پزشکان مرکز پزشکی سینسیاتی، روز پنج شنبه گذشته اعلام کردند که، هیچ نشانه‌ای از درک کلمات و یا آگاهی از محیط اطراف در وارمبیر دیده نمی‌شود. با وجودی که نفس می‌کشد ولی هیچ رفتار یا حرکت ارادی ندارد.

خانواده وارمبیر به علت مرگ وی اشاره‌ای نکردند.

از شرایط وی در زمان بازداشت و یا اینکه چه درمان‌هایی بر روی او صورت گرفته، هیچگونه اطلاعتی در دست نیست، اما بستگان وی گفته‌اند که وضعیت جسمی وارمبیر نشان می‌دهد که وی مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده با ارسال بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده وارمبیر، «بی رحمی» رژیم کره شمالی را محکوم کرد.

«فرد وارمبیر»، پدر اتو وارمبیر هفته گذشته گفته بود که پسرش توسط دولت کمونیستی کره شمالی به طور وحشیانه‌ای مورد آزار و شکنجه قرار گرفته و اینکه آنها داستان دولت کره شمالی مبنی بر این‌که اتو با خوردن قرص خواب به بیماری بوتولیسم مبتلا شده را باور نکرده‌اند.

پزشکان پس از اینکه وارمبیر را مورد آزمایش قراردادند گفتند که علائم بیماری بوتولیسم در وی دیده نمی‌شود.

تنش بین ایالات متحده و کره شمالی از زمان پرتاب موشک توسط کره شمالی و آزمایش بمب هسته‌ای این کشور افزایش یافته است. پیونگ یانگ گفته که برای هدف قرار دادن آمریکا، موشک بالستیک قاره پیمای خود را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است، توسعه خواهد داد.

یک مقام دولتی آمریکا گفت که وارمبیر پس از اینکه «جوزف یون»، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده برای گفتگو در مورد آزادی او و سه شهروند آمریکایی دیگر به پیونگ یانگ سفر کرد، آزاد شد.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی