Search
Asset 2

درخواست وکلای حقوق بشر کانادا از دولت استرالیا چیست؟

«کریگ کلی»، نماینده مجلس استرالیا در حال صحبت درباره برداشت غیر قانونی اعضای بدن و کشتار تمرین‌‏کنندگان فالون‌‏دافا (فالون‌‏گونگ)، کانبرا، 21 نوامبر 2016 (Linda Zhang/Epoch Times)
«کریگ کلی»، نماینده مجلس استرالیا در حال صحبت درباره برداشت غیر قانونی اعضای بدن و کشتار تمرین‌‏کنندگان فالون‌‏دافا (فالون‌‏گونگ)، کانبرا، 21 نوامبر 2016 (Linda Zhang/Epoch Times)
برداشت اعضای بدن تمرین گنندگان فالون دافا فالون گونگ، مجلس استرالیا کنبرا
«کریگ کلی»، نماینده مجلس استرالیا در حال صحبت درباره برداشت غیر قانونی اعضای بدن و کشتار تمرین‌‏کنندگان فالون‌‏دافا (فالون‌‏گونگ)، کانبرا، ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶ (Linda Zhang/Epoch Times)

ماه گذشته دو وکیل کانادایی در مجلس استرالیا در کانبرا خواستار توقف برداشت اجباری اعضای بدن در چین شدند.

«دیوید ماتاس»، وکیل حقوق بشر و «دیوید کیلگور»، دادستان، وزیر مشاور و عضو پیشین مجلس کانادا، نمایندگان مجلس استرالیا را برای تصویب لایحه‌‏ای برای مجبور کردن چین به پایان دادن به برداشت اعضای بدن زندانیان عقیدتی در چین ترغیب کردند.

به گزارش سی‌‏تی‌‏وی نیوز، کیلگور و ماتاس، شواهدی ارائه کرده‌‏اند که نشان می‌‏دهد که چین در طول یک سال، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار عمل پیوند را با برداشتن اندام بدن تمرین کنندگان فالون گونگ، مسلمانان اویغور، بودایی‌‏های تبت و مسیحیان انجام داده است. این در حالی‌‏ست که چین ادعا می‌‏کند که در سال گذشته تنها ۱۰ هزار و ۵۷ مورد پیوند عضو انجام داده و از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون از ارگان‌‏های زندانیان اعدام شده، استفاده نشده است.

در ماه ژوئن، کیلگور و ماتاس به همراه تیم کوچکی از محققان طی گزارشی تخمین زدند که طی بیش از ۱۶ سال گذشته بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون عمل پیوند در چین انجام شده است.

ماتاس در این باره گفت: «نتایج نهاییِ به روز شده و تحقیقات قبلی ما نشان می‌‏دهد که چین همچنان به کشتار جمعی مردم بی‌‏گناه مشغول است.»

«ریپ کریس اسمیت»، یکی از حامیان این قطعنامه گفت: «این قانون گامی مهم در ایجاد شفافیت و پاسخگویی در برابر یکی از بزرگ‌‏ترین جنایات قرن ۲۱ یعنی تلاش ۱۷ ساله چین برای از بین بردن تمرین فالون گونگ است. من معتقدم که مبارزات رژیم چین برای ریشه کن کردن فالون گونگ بسیار وحشتناک است.»

نمایندگان مجلس ایالات متحده طی قطعنامه‌‏ای در ماه ژوئن از وزارت امور خارجه و کنگره این کشور، خواستار ایجاد محدودیت برای ویزای چینی‌‏ها و دیگر اتباعِ درگیر در پیوند عضو اجباری شدند. این قطعنامه همچنین ۱۷ سال آزار و شکنجه پیروان فالون گونگ (فالون دافا)، یک روش معنوی چینی که در چین غیر قانونی اعلام شده است را محکوم می‌‏کند.

پارلمان اروپا هم به طور مشابه در ماه ژوئیه لایحه‌‏ای برای تحقیقات مستقل درباره «گزارش‌‏های موثق و مداوم از برداشت اعضای بدن با مجوز دولت چین و بدون رضایت زندانیان عقیدتی» به تصویب رساند.

کیلگور، دولت استرالیا را برای روابط اقتصادی نزدیک با چین، بزرگ‌‏ترین شریک تجاری‌‏اش سرزنش کرد. همچنین گفت که دولت استرالیا پیش‌‏تر از دریافت مدارک بی‌‏شماری درباره برداشت اعضای بدن انسان‌‏های بیگناه در چین سر باز زد.

کیلگور و ماتاس اولین گزارش درباره برداشت عضو در چین در سال ۲۰۰۶ را در کتابی با نام «محصول خونین، قتل و شکنجه مریدان فالون گونگ برای اعضای بدنشان» منتشر کرده اند.

به گفته وزارت سلامت استرالیا حداقل ۵۳ استرالیایی بین سال‌‏های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۴ برای پیوند عضو به چین سفر کرده‌‏اند.

طی دیدار ماتاس و کیلگور با اعضای احزاب سیاسی در استرالیا، حدود ۲۰۰ تمرین کننده فالون گونگ خارج از مجلس علیه برداشت اجباری اعضای بدن گرد هم آمدند.

«کریگ کلی»، نماینده مجلس استرالیا گفت که او در نظر دارد برای محکوم کردن برداشت اجباری اعضای بدن با سایر کشورها همراه شود و لایحه ممنوعیت برداشت اجباری اعضای بدن در چین احتمالا در اوایل سال آینده به مجلس نمایندگان فرستاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی