Search
Asset 2

دو کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شدند

دو کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شدند.
(Bethany Clarke/Getty Image)
دو کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شدند.
(Bethany Clarke/Getty Image)

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که دو کارمند سابق توییتر به همراه یک شهروند عربستان سعودی به جاسوسی برای ریاض و جمع آوری اطلاعات شخصی منتقدان پادشاهی سعودی متهم شده‌اند.

به گزارش رویترز، براساس دادخواست دادستانی، علی الزباره و احمد ابوعمو، دو کارمند سابق توییتر، و احمد المطیری که برای خانواده سلطنتی عربستان سعودی کار می‌کرده است، به جاسوسی از حساب‌های کاربری مخالفان حکومت عربستان متهم شده‌اند.

احمد ابوعمو متهم است که در اوایل سال ۲۰۱۵ بارها به حساب توییتری یک منتقد برجسته خانواده سلطنتی سعودی وارد شده و از فعالیت‌های او اطلاعات جمع آوری کرده است و حتی در برهه‌ای توانسته است آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه این حساب را مشاهده کند.

وی همچنین برای کسب اطلاعات شخصی یک منتقد دیگر حکومت عربستان سعودی وارد حساب کاربری او شده است و اطلاعات شخصی او را جمع آوری کرده است.

احمد المطیری نیز متهم است که به عنوان واسطه بین این دو کارمند توییتر و حکومت عربستان سعودی عمل کرده است.

دادگستری آمریکا همچنین گفته است، احمد ابوعمو هم اکنون در سیاتل، در ایالت واشنگتن، در بازداشت به سر می‌برد اما دو نفر دیگر هم اکنون در عربستان سعودی هستند.

براساس دادخواست دادستانی این دو کارمند سابق توییتر در مقابل جمع‌آوری اطلاعات، پول نقد و اشیا گرانبها از جمله ساعت مچی قیمتی دریافت کرده‌اند.

رویترز می‌گوید، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به پرسش این خبرگزاری در این زمینه پاسخ نداده است.

در همین زمینه، توییتر از اقدام اداره تحقیقات فدرال آمریکا، پلیس اف بی ای، و وزارت دادگستری آمریکا در این خصوص تقدیر کرده است.

توییتر در بیانیه‌ای گفته است، ما با خطرات پیش رو برای کسانی که با استفاده از توییتر می‌کوشند با انتشار دیدگاه‌های خود قدرت را پاسخگو کنند، آگاه هستیم.

مطالب دیگر :

هشدار قانون‌گذاران آمریکا، به شرکت‌های بزرگ این کشور درباره « تهدید چین »

جرکت دولت هنگ گنگ به سمت سانسور اینترنت

فیس‌بوک با پرداخت ۵۰۰هزار پوند جریمه به بریتانیا موافقت کرد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی