Search
Asset 2

رئیس انجمن رسانه‌‌‌‌‏های جمعی کانادا: «وجود شن‌‌‏یون حیاتی است»

کیومرث رضوانی‌‌‌‌‏فر، پس از تماشای نمایش رقص و موسیقی کلاسیک چینی شن یون، میسیساگا، ژانویه  (NTD Television) ۲۰۱۹
کیومرث رضوانی‌‌‌‌‏فر، پس از تماشای نمایش رقص و موسیقی کلاسیک چینی شن یون، میسیساگا، ژانویه (NTD Television) ۲۰۱۹
کیومرث رضوانی‌‌‌‌‏فر، پس از تماشای نمایش رقص و موسیقی کلاسیک چینی شن یون، میسیساگا، ژانویه ۲۰۱۹ (NTD Television)

«کیومرث رضوانی‌‌‌‌‏فر»، رئیس انجمن رسانه‌‌‌‌‏های جمعی کانادا، سال گذشته پیش از تماشای نمایش شن‌‌‌‌‏یون، چیزهای خوبی درباره آن شنیده بود، اما دیدن این نمایش برایش تجربه‌‌‌‌‏ای دیگر بود، چرا که او هنوز هم این احساس شگفت‌‌‌‌‏انگیز را به خاطر می‌‌‌‌‏آورد.

پس از آن تجربه فوق العاده، او در اجرای امسال هم که یازدهم ژانویه در می‌‌‌‌‏سی‌‌‌‌‏سی‌‌‌‌‏گا برگزار شد شرکت کرد و حتی گروهی از دوستانش را هم با خود به آنجا برد تا این تجربه را با آنها سهیم شود.

رضوانی‌‌‌‌‏فر گفت: «شبی جادویی است. بسیار مفرح است. باید بگویم منحصر به فردترین و مفرح‌‌‌‏ترین روش برای آموختن فرهنگ چین است؛ فرهنگی که بسیار عمیق و ژرف است.»

شرکت هنرهای نمایشی «شن یون» که مقر آن در نیویورک است، قصد دارد تمدنی پنج هزار ساله را احیا کند. تمدنی که گفته می‌‌‌‌‏شود الهام گرفته از خدا و آسمان است. این شرکت از طریق رقص کلاسیک چینی و موسیقی اصیل، فرهنگ سنتی این کشور را با تمام جهان به اشتراک می‌‌‏گذارد.

رضوانی‌‌‌‌‏فر که بنیانگذار گروهKVC Communications  (شرکت متخصص در ارتباطات و رسانه) بوده و کار و زندگی‌‌‌‌‏اش در مسیر ایجاد ارتباط  میان فرهنگها است، گفت: «چین یکی از باسابقه‌‌‌‌‏ترین و قدیمی‌‌‌‌‏ترین فرهنگ‌‌‌‌‏ها و تمدن‌‌‌‌‏های موجود بر کره زمین است؛ اما بسیاری از مردم در مورد آن چیزی نمی‌‌‌‌‏دانند.»

او همچنین تهیه کننده مستندهای تلویزیونی و ناشر نشریه‌‌‌‌‏ Persian Tribune است. این نشریه نخستین نشریه انگلیسی زبانی است که نسل دوم ایرانی‌‌‌‌‏های کانادا را هدف کار خود قرار داده است.

رضوانی‌‌‏فر گفت: «هرچه بیشتر در مورد فرهنگ یکدیگر بدانیم، بیشتر می‌‌‌‌‏توانیم یکدیگر را درک کنیم و قدردان این فرهنگ‌‌‌‌‏ها باشیم. بنابراین به نظر من امشب و این رویداد یکی از مهم‌‌‏ترین راه‌‌‌‌‏های دانستن درباره فرهنگ چین و تاریخ سنتی آن است.»

رضوانی‌‌‌‌‏فر اشاره کرد: «شن یون به دلیل کیفیت تولیدش بسیار تاثیرگذار است. مهارت و استعداد هنرمندان آن ورای معمول است. رنگ‌‌‌‌‏ها، اجرا، خواننده‌‌‌‌‏ها، همه چیز در آن شگفت انگیز است. چیزی است که فکر نمی‌‌‌‌‏کنم تا به حال آن را تجربه کرده باشم. ترکیبی از بسیاری از چیزهای زیبا است.»

شن یون نخستین شرکت رقص کلاسیک چینی است. بسیاری از رقصنده‌‌‌‌‏های آن در زمینه هنر خود برنده جوایزی هستند. این اجرا رقص چینی کلاسیک و نیز رقص‌‌‌‌‏های قومی و محلی بیش از پنجاه قومیت چینی را معرفی می‌‌‌‌‏کند. بسیاری از رقص‌‌‌‌‏ها داستان‌‌‌‌‏هایی را با کمک پس‌‌‌‌‏ زمینه انیمیشنی منحصر به فرد و نیز همراهی ارکستری کامل از آلات موسیقی چینی که قطعات اصیلی را می‌‌‌‌‏نوازند، روایت می‌‌‌‌‏کنند.

رضوانی‌‌‌‌‏فر گفت: «حرکات، رنگ، موسیقی، رقص و نیز تاریخ، به گونه‌‌‌‌‏ای بسیار حرفه ای و ماهرانه به نمایش گذاشته شد. شیوه‌‌‌‌‏ای که آنان درباره فرهنگ چینی می‌‌‌‌‏گویند، زیبا است و واقعا از آن لذت بردم.»

گزارش از گزارشگر تلویزیون NTD ، کاترین یانگ.

اپک تایمز، هنرهای نمایشی شن‌یون را از مهمترین رویداد‌‌‌‌‌‌‌‏های فرهنگی عصر حاضر می‌داند و واکنش مخاطبان را از زمان آغاز فعالیت آن در سال ۲۰۰۶ تحت پوشش خبری قرار داده است.

مطالب دیگر:

نماینده پارلمان کانادا : ابعاد معنوی شن یون غنی و ژرف است

درس‌هایی که می‌توان از هنرهای نمایشی شن‌یون آموخت

آرزوی موفقیت جاستین ترودو، رهبران و سیاستمدارانِ کانادا برای رقص و موسیقی کلاسیک چینی شن یون

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی