Search
Asset 2

رونمایی از صدها فناوری پیشرفته در نمایشگاه سی‌ای‌سی ۲۰۱۹

(ces.tech)
(ces.tech)
(ces.tech)

در نمایشگاه «سی‌ای‌اس ۲۰۱۹»، بیش از ۴۵۰۰ شرکت مختلف از ۱۵۰ کشور دنیا آخرین دستاوردهای خود را به‌ نمایش گذاشتند. نمایشگاه مشهور «سی‌ای‌اس» همه ساله در ماه ژانویه در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود و در آن انواع لوازم الکترونیکی، گجت‌ها، ابزارهای موبایل، واقعیت مجازی، خودرو، روبات و غیره رونمایی می‌شود. در اهمیت این نمایشگاه همین بس که برای پوشش خبری نمایشگاه امسال بیش از ۶۶۰۰ رسانه در لاس‌وگاس حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی این نمایشگاه و سایت خبری زومیت، در این نمایشگاه نگاه برخی شرکت‌ها در جهت کمک به سالمندان و معلولین بود. شرکت اینتوشن روباتس، اقدام به معرفی یک ربات با ظاهری متفاوت کرده که می‌‌تواند به سالمندان در امور روزمره کمک کند.

شرکت فرانسوی ای‌وون نیز با طراحی کفش‌های هوشمندی برای سالمندان و کارگران به آنها کمک کرده است که در صورت افتادن و لیز خوردن، این موضوع را گزارش ‌کند. «تاکسی عنکبوت» شرکت هیوندای نیز یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند به افراد ناتوان و کم توان کمک کند از جلوی در منزل سوار شده و برای پایین و بالا رفتن از پله‌های جولی در مشکل کمتری داشته باشند. تویوتا نیز در این نمایشگاه با حمایت از برگزاری رقابتی ۵ میلیون دلاری از طرح‌‌های تازه‌‌‌‌ای رونمایی کرده که انقلابی در زندگی معلولین نخاعی ایجاد خواهد کرد.

شرکت‌هایی نیز فناوری‌های نوین را در زمینه کمک به امور داخل خانه به کار بستند. فناوری توسعه داده‌ شده هوش مصنوعی توسط شرکت ال‌جی روی لوازم‌خانگی در این رویداد به نمایش درآمد. ال‌جی برای خانه هوشمند برنامه‌های جامعی مانند را به اجرا گذاشته است.

هلو اگ، دستیار هوشمند آشپزخانه است که در تهیه‌ غذا و خرید خوراکی‌های مورد نیاز از فروشگاه به کاربر کمک می‌کند. شرکتی دیگر یخاری یا سیستم گرمایشی هوشمندی را طراحی کرده بود که حرارت مورد نیاز را با انجام محاسبات کامپیوتری تامین می‌کند.

نمونه اولیۀ دستگاهی برای تا کردن سریع لباس‌ها به‌صورت اتوماتیک نیز در این نمایشگاه به ‌نمایش گذاشته شد. جاروبرقی روباتیک اکووکس به نمایش گذاشته شده در این رویداد نیز با استفاده از هوش مصنوعی اشیایی مانند کابل و جوراب را روی زمین شناسایی کرده و از برخورد با آن‌ها جلوگیری می‌کند.

شرکت المر نیز از یک دوش هوشمند جدید در طی این نمایشگاه رونمایی کرد که قابلیت تنظیم دمای آب و پخش موسیقی از طریق اپلیکیشن موبایل را فراهم می‌کند.

لاوت نام ربات شرکت ژاپنی عرضه شده در این نمایشگاه است که با طراحی دوست‌داشتنی و هوش مصنوعی و پانزده حسگر می‌تواند جای حیوان خانگی را پر کند. ربات سگ‌نما و دوست‌داشتنی آیبونیز یکی از جذاب‌ترین محصولات غرفه سونی در نمایشگاه سی‌ای‌اس بود.

اینتل و ولوکوپتر در جریان کنفرانس خود در این نمایشگاه به نمایش توانایی پرواز تاکسی‌ هوایی خود پرداختند و شرکتی کره‌ای از استراتژی جدید خود برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران پرده برداشت. جدیدترین مدل مرسدس‌بنز کلاس A در نمایشگاه با پیشرانه‌ دولیتری توربوشارژ و قدرت ۲۲۱ اسب‌بخار در این رویداد رونمایی شد. شرکت موبایل‌آی نیز از همکاری با چینی‌ها برای استفاده از اتوبوس‌های خودران خبر داد.

در کنار موارد فوق، صدها محصول دیگر با فناوری‌های پیشرفته در زمینه‌های مختلف آی‌تی، الکترونیک، کامپیوتر، موبایل، صوتی تصویری، ارائه شد. محصولاتی نظیر فر آشپزی خورشیدی، اولین روتر مجهز به اتصالات نسل پنجم اینترنت، شارژر بی‌سیم داخل کوله‌پشتی، تراشه‌های نسل نهم اینتل، گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ، دستیار صوتی گوگل وغیره.

نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۹، که روز هشتم ژانویه آغاز به کار کرد، در یازدهم ژانویه به کار خود پایان داد.

مطالب دیگر:

رکوردزنی دهمین حراج هنری تهران با فروش ۳۶ میلیارد تومانی

کانادا قربانی جدید دیپلماسی گروگان‌ گیری چین

تلاش تسلا برای حضور گسترده در بازارهای جهانی

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی