Search
Asset 2

سانحه هواپیما در فرودگاه مسکو، ۴۱ قربانی به جای گذاشت

Untitled

چهل و یک نفر از مسافران هواپیمای مسافری آئروفلوت روسی بر اثر آتش گرفتن هواپیما روی باند در هنگام فرود اضطراری کشته شدند و ۳۷ تن موفق شدند با خروج اضطراری جان سالم به در ببرند. ۲ کودک در میان کشته شدگان دیده می‌شود.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که یک فروند سوپرجت سوخوی ۱۰۰، روی باند فرودگاه شرمتیوو در مسکو، مانند گلوله‌ای از آتش حرکت می‌کند و می‌سوزد و در نهایت تعدادی از مسافرین و خدمه موفق می‌شوند از طریق درب‌های اضطراری خارج شوند.

این هواپیما با ۷۳ مسافر و ۵ خدمه، از مبدأ مسکو به مقصد مورمانسک در شمال غربی روسیه به پرواز درآمده بود و حدود نیم ساعت پس از بلند شدن درخواست فرود اضطراری کرد. هواپیما پس از یک بار فرود اضطراری ناموفق، در بار دوم موفق به نشستن شد.

سوتلانا پترنکو، سخنگوی کمیته تحقیقاتی روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها ۳۷ نفر از ۷۸ نفر سرنشین جان سالم به در برده‌اند.  به این معنی که ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. هنوز علت این سانحه اعلام نشده است.

کمیته تحقیقاتی اعلام کرد تحقیقات خود را آغاز کرده است و در پی کشف این هستند که آیا خلبانان قوانین ایمنی هوایی را نقض کرده‌اند. برخی از مسافران آب و هوای بد، و بروز رعد و برق را دلیل سانحه دانسته‌اند.

هواپیما فرود اضطراری بسیار دشوار را داشت و در حین فرود آتش از بخش موتور به بدنه سرایت کرد.

آژانس های خبری روسیه گزارش دادند که مسافران مجروح به بیمارستان‌ها  منتقل شده‌اند. رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر این کشور ضمن ابراز همدردی به محققان دستور پیگیری داده‌اند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع مطلع گفت که تخلیه این هواپیما از سوی برخی از مسافران به تأخیر افتاد و دلیل آن اصرار آنها به جمع‌آوری و به همراه آوردن وسایل شخصی‌شان بود.

در نتیجه این سانحه ده‌ها پرواز در فرودگاه شرمتیوو با تأخیر روبرو شد.

مطالب دیگر:

داستان عکسی که وحشی‌‏گری حزب کمونیست چین را نشان داد

شرکت فضایی « اسپیس ایکس » انفجار کپسول « دراگون » را پذیرفت

فواید یادگیری صبر و بردباری

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی