Search
Asset 2

سرگذشت بانوی پرتلاش تورنتو که برای زنان کارآفرین سرمایه ایجاد می‌‏کند

سرگذشت بانوی پرتلاش تورنتو که برای زنان کارآفرین سرمایه ایجاد می‌‌‏کند
vickisaunders.com
سرگذشت بانوی پرتلاش تورنتو که برای زنان کارآفرین سرمایه ایجاد می‌‌‏کند
vickisaunders.com

بانویی اهل تورنتو برای ایجاد تغییر در وضعیت زنان کارآفرین که برای تامین سرمایه مورد نیازشان با مشکلاتی روبرو هستند، دست به تلاشی شایان ستایش زده است.

«ویکی ساندرز» با استفاده از شرکت خود به زنان موفق کمک می‌‌‌‏کند تا از طریق سرمایه‌‌‌‌‏گذاران زن، سرمایه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به نوشته وب‌‌‌‌‏سایت اینوستورزگروپ، خانم ساندرز که موسس KidsNRG/The NRG Group است، در سال ۲۰۱۳، حاصل ۲۵ سال تجربه خود را در استارت‌‌‌‌‏آپی جهانی به کار گرفت و «شی‌‌‌‌‏ای‌‌‌‌‏اُ» SheEO را تأسیس کرد.

«شی‌‌‌‌‏ای‌‌‌‌‏اُ» سازمانی غیرانتفاعی مستقر در تورنتو است که به زنان کارآفرین در تامین سرمایه کمک می‌‌‌‌‏کند و شبکه‌‌‌‌‏های ارتباطی آن در در سراسر آمریکای شمالی و نیوزلند قرار دارد.

ساندرز می‌‌‌‌‏خواهد سیستم به گونه‌‌‌‌‏ای تغییر کند که زنان در سطح معنی‌‌‌‌‏دارتری از امکانات بهره‌‌‌‌‏مند شوند. ساندرز امیدوار است که با استفاده از شرکتش سیستمی ایجاد کند تا زنان کارآفرین و پیشرو، بیش‌‌‌‌‏از اداره کسب و کارشان، قادر به انجام کارهای بزرگ باشند.

وقتی که به بسیاری از زنان، سرمایه و شبکه‌‌‌‌‏های ارتباطی داده می‌‌‌‌‏شود، کسب و کارهایی را راه‌‌‌‌‏اندازی می‌‌‌‌‏کنند که بسیار سریع به سودآوری می‌‌‌‌‏رسند.

با این حال، ساندرز با تحقیقاتی دریافت که بیشترین تامین سرمایه به شرکت‌‌‌‌‏هایی که اهداف طولانی مدت بلندپروازانه دارند تعلق می‌‌‌‌‏گیرد، نه کسب و کار کوچک و متوسط. او تصمیم گرفت تا روی زنان کارآفرینانی که ایده‌‌‌‌‏هایی خوب با پتانسیل قوی دارند، تمرکز کند.

چطور این کار را انجام داد؟

ساندرز در بخشی از اقدامات شرکت جدیدش «شی‌‌‌‌‏ای‌‌‌‌‏اُ»، طرحی با نام Radical Generosity راه‌‌‌‌‏اندازی کرد که در آن از پانصد زن که در کسب و کارشان موفق عمل کرده بودند دعوت کرد و هریک از آنان مبلغ یک‌‌‌‌‏هزار دلار به صندوق این شرکت اختصاص دادند.

پس‌‌‌‌‏از آن این اهدا کنندگان، پنج شرکت تحت مدیریت زنان را که به سرمایه نیاز دارشتند انتخاب کرده و به آنان وامی با نرخ بهره کم اعطا کردند. این وام گیرندگان هم ضمن این که طی پنج سال وام‌‌‌‌‏ها را بازپرداخت می‌‌‌‌‏کنند، سرمایه برای وام‌‌‌‌‏گیرندگان بعدی مهیا می‌‌‌‌‏شود. بدین ترتیب صندوقی دائمی برای تامین سرمایه زنان کارآفرین ایجاد شده است.

«شی‌‌‌‌‏ای‌‌‌‌‏اُ» تاکنون سرمایه ۳۲ شرکت از سه کشور را تامین کرده و طی دو سال و نیم گذشته مبلغ سه میلیون دلار به آنان وام پرداخت کرده است.

زنان در حال پیشرفت

متاسفانه، طرح‌‌‌‌‏های سرمایه‌‌‌‌‏گذاری متمرکز بر زنان مانند «شی‌‌‌‌‏ای‌‌‌‌‏اُ» کمیابند، اما زنانی وجود دارند که ضمن رهبری سازمان کاری خود در حال سرمایه‌‌‌‌‏گذاری برای زنان کارآفرینان دیگر هم هستند.

ساندرز می‌‌‌‌‏گوید: «زنان بر روی انبوهی از سرمایه نشسته‌‌‌‌‏اند، اما موضوع فقط مجال دادن به آنان است تا بتوانند بر روی دیگر زنان سرمایه‌‌‌‌‏گذاری کنند.»

ساندرز توصیه می‌‌‌‌‏کند که این سرمایه‌‌‌‌‏گذاری درمورد استارت‌‌‌‌‏آپ‌‌‌‌‏هایی صورت بگیرد که می‌‌‌‌‏توانند با حداقل سرمایه جان بگیرند و سودآوری و بازدهی سریع داشته باشند. پس‌‌‌‌‏از آن هم سود این سرمایه‌‌‌‌‏گذاری مجددا در سرمایه‌‌‌‌‏گذاری دیگری به جریان انداخته شود.

در نهایت، اگر در کسب و کاری هستید، دیگران را هم درنظر بگیرید، به‌‌‌‌‏خصوص کسانی که در میان اجتماع کسب و کارها نادیده گرفته می‌‌‌‌‏شوند.

ساندرز سازمان غیرانتفاعی خود را با این ایده شکل داده و اهدا کنندگان اصلی‌‌‌‌‏اش حالا در حال پیشرفتند، تا شخصا اقدام به تامین سرمایه برای زنان کارآفرین دیگر کنند.

مطالب دیگر:

فالون دافا، تمرینی معجزه‌‏آسا برای سلامتی جسم و ذهن

نُه اشتباه رایج که ممکن است در کسب و کار جدیدتان مرتکب شوید

بابک امینی در جشنواره نوروز تیرگان، تورنتو ٢٠١٨

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی