Search
Asset 2

سیزده مِی، روز گرامیداشت « حقیقت، نیکخواهی و بردباری »

گرامیداشت روز فالون دافا در اتاوا، کانادا (Epoch Times)
گرامیداشت روز فالون دافا در اتاوا، کانادا (Epoch Times)
گرامیداشت روز فالون دافا در اتاوا، کانادا (Epoch Times)

اگر در اواسط بهار، روز سیزدهم ماه می، در خیابان‌ها و مناطق گردشگری شهرهای بزرگ دنیا مناظر شبیه این را دیدید تعجب نکنید : موسیقی زیبا و دلنشین به سبک چین باستان، گل‌‌‌‏های نیلوفر کاغذی رنگین و افرادی که با لباس‌های زیبای طلایی رنگ و یا لباس‌‌‌‏های سنتی چینی در حال انجام پنج سری تمرین فالون دافا هستند.

این افراد سعی دارند به این شکل زیبایی‌های تمرین روش فالون گونگ را به مردم بگویند. روشی که مبتنی بر سه اصل حقیقت، نیکخواهی و بردباری است و به مردم می‌آموزد بر اساس این سه اصل زندگی کنند.

آنها تلاش می‌کنند که به مردم بگویند که چطور میلیون‌‌‌‏ها نفر در سراسر دنیا از طریق انجام تمرین فالون گونگ بهبود چشمگیری در سلامتی جسمی و روحی خود کسب کرده‌اند و می‌خواهند به مردم بگویند که چطور فالون گونگ می‌تواند باعث شود رشد سطح اخلاقیات جامعه شود.

۲۷ سال پیش، سال ۱۹۹۲، در چنین روزی بود که فالون گونگ ( فالون دافا ) به عنوان یک روش چی گونگ به مردم چین معرفی شد. چی گونگ نام روش‌هایی است که طی آن از طریق مدیتیشن و تمریناتی آرام می‌توان به هدف ارتقای سلامتی جسمی و آرامش روحی دست یافت.

در آن سال در نمایشگاه تندرستی آسیایی، فالون گونگ عنوان ستاره چی گونگ را گرفت و از مؤسس این روش (آقای لی هُنگجی) به عنوان استاد نمونه چی‌‌‌‏گونگ قدردانی شد.

گرامیداشت روز فالون دافا در منهتن نیویورک (Dai Bing/Epoch Times)

تاثیرات مثبت فالون گونگ در همه ابعاد زندگی مردم، و بهبود سلامتی و ارتقای معنوی آنان باعث شد جمعیت زیادی از مردم چین به آن گرایش پیدا کنند. طبق آمار رسمی تعداد افرادی که فالون گونگ را تمرین می‌کردند تا سال ۱۹۹۹ به مرز صد میلیون نفر رسید.

نتایج دقیق چندین سری تحقیق علمی از سوی نهادهای پزشکی و دانشگاهی معتبر، ثمربخشی و تأثیر مثبت فالون گونگ در وضعیت سلامتی را ثابت کرده است که از این میان می‌توان اشاره کرد به تحقیقاتی که در مناطقی نظیر پکن، ووهان، تایوان، روسیه و آمریکای شمالی روی تمرین کنندگان فالون گونگ انجام دادند.

اما آنچه که باعث استقبال مردم از فالون گونگ می‌شذ، تنها بهبود سلامتی نبود. پس از سال‌ها تسلط اندیشه ضدالهی کمونیسم بر جامعه چین، مردم ناخواسته در پی آن بودند که از راهی صحیح به فرهنگ سنتی و معنوی خود بازگردند. در چنین شرایطی بود که فالون گونگ پدیدار شد. این گونه شد که هر روز هنگام سپیده‌دم در سراسر چین در پارک‌ها تمرینات گروهی فالون گونگ دیده و موسیقی آرام آنها شنیده می‌شد.

در سال ۱۹۹۶ کتاب « جوآن فالون » که مهم‌ترین کتاب این روش است، پرفروش ترین کتاب پکن شد و طی سال‌های بعد دست کم به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شد. فالون گونگ از سرزمین چین فراتر رفت و در دیگر کشورها مورد استقبال قرار گرفت و جوایز و تقدیرنامه‌های بسیاری را دریافت کرد. به طوری که اکنون مردم در بیش از صد کشور دنیا به تمرین فالون گونگ می‌پردازند.

(Epoch Times Staff)

در آن زمان مقامات چین از تاثیرات مثبت فالون گونگ بر جامعه آگاه بودند. پیش از شروع آزار و شکنجه آن، مقامات چین اذعان داشتند که صدمیلیون تمرین کننده فالون گونگ می‌توانند باعث یکصد میلیارد یوآن صرفه جویی در هزینه‌های پزشکی کشور شوند. یک سوم از جمعیت ۶۰ میلیون نفری حزب کمونیست (در آن تاریخ) و بسیاری از مقامات به فالون گونگ پیوسته بودند.

زمانی که آقای لی هُنگجی، مؤسس فالون گونگ سخنرانی می‌کرد، تالار سخنرانی مملو از استادان دانشگاه، متخصصان، دانشجویان و نیز مردم معمولی بود. بسیاری از آنها با پیمودن هزاران کیلومتر خود را به محل سخنرانی می‌رساندند. آقای لی هُنگجی ساعت‌ها به شیوایی سخنرانی می‌کرد بدون آنکه از متنی استفاده کند. سپس سخنرانی‌ها به صورت کتاب بارها چاپ می‌شد و در مدت کوتاهی نایاب می‌شد.

با وجود تمام فوایدی که فالون گونگ برای جامعه چین به همراه آورد متاسفانه از سال ۱۹۹۹ حزب کمونیست چین این روش را در چین ممنوع اعلام کرد و آزار و شکنجه ظالمانه‌‌‌‏ای را علیه آن آغاز کرد. آزار و شکنجه‌‌‌‏ای که تا به امروز ادامه داشته است. همچنین تلاش کرده است که با دروغ‌پردازی وجهه مثبت فالون گونگ را خدشه ‌دار کند.

(Matthias Kehrein/The Epoch Times)

دلایل زیادی پشت این آزار و شکنجه قرار دارد که مهم‌‌‌‏ترین آن را می‌توان حسادت و عصبانیت سران حزب کمونیست از محبوبیت و رواج یکصد میلیون نفری فالون گونگ دانست. چراکه فالون گونگ توانست از نظر جذب مردم از حزب کمونیست چین پیشی بگیرد.

حزب کمونیست از هر گونه روش و تفکری که بر پایه الهیات و خداپرستی باشد می‌ترسد و آن را یک تهدید برای موجودیت خود می‌داند. افزایش تعداد تمرین کننده‌های فالون گونگ، نسبت به تعداد اعضای حزب کمونیست باعث شد حزب کمونیست به فالون گونگ حسادت ورزد و آن را رقیب خود ببیند.

مردم چین به طور داوطلبانه و روزافزون به فالون گونگ گرایش پیدا می‌کردند و در کلاس‌های آن حضور می‌یافتند، درست برعکس اعضای حزب کمونیست که از سر اجبار و اکراه حزب کمونیست و ایدئولوژی آن را پذیرفته‌اند.

امروزه در کشورهای آزادی که شرایط چین تحت حاکمیت کمونیسم را تجربه نمی‌کنند، مردمی که از مزایای تمرین فالون‌گونگ بهره‌مند شده‌اند تلاش دارند به طرق مختلف مردم را از حقیقت روش معنوی فالون گونگ آگاه کنند و به کسانی که در داخل چین فالون گونگ را تمرین می‌کنند و هم زمان تحت آزار حزب کمونیست چین قرار دارند کمک کنند که مانند سال‌های دورتر آزادانه تمرین خود را انجام دهند.

آنها سعی می‌کنند دولت‌ها را نسبت به آنچه در چین روی می‌دهد آگاه کنند و از نهادهای حامی حقوق بشر می‌خواهند که به اوضاع اسفبار حقوق بشر در داخل چین بیشتر توجه کنند.

مطالب دیگر:

حمایت گسترده نمایندگان مجلس کانادا از فالون دافا ، در آستانه روز ۱۳ می

فالون دافا، تمرینی معجزه‌‏آسا برای سلامتی جسم و ذهن

فالون دافا مدیتیشنی آرامش بخش

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی