Search
Asset 2

شوهر خود را دگرگون کنید! ( قسمت دوم)

شوهر خود را دگرگون کنید! ( قسمت دوم)

شوهر خود را دگرگون کنید! ( قسمت دوم)

اغلب ممکن است این جملات را شنیده باشید: «من به حرف زدن با شوهرم نیاز دارم، به توجه شوهرم نیاز دارم ولی آن را دریافت نمی‌‏کنم، نمی‌‏توانم در رابطه‌‏ای بمانم که هیچ توجهی به من نمی‌‏شود. چکار کنم که شوهرم حرف بزند و مردی باشد که من می‌‏خواهم؟»

بهتر است به این مسئله توجه کنید که زندگی کنونی شما نسبت به زمانی که با شوهرتان آشنا شدید چه تفاوتی کرده است؟ فهمیدن این موضوع به شما کمک می‌‏کند بدانید چرا شوهرتان گاهی اوقات رفتار متفاوتی دارد.

آیا واقعا می‌‏خواهید توجه مردتان را جلب کنید؟

پایه‌‏گذاری یک رابطه عاشقانه و توام با احترام، تلاش و زمان می‌‏برد؛ هر تغییری نیازمند صرف میزانی از زمان و انجام فعالیت‌‏های خاصی با علاقه و توجه کافی است.

خوب است که از این تکنیک‌‏های مفید استفاده کنید:

– او را نوازش کنید. هر نوع نوازش احساسی او، به شما کمک می‌‏کند تا سفره دلش را برای شما باز کند.

– تماس چشمی‌‏تان را با وی حفظ کنید. به هنگام حرف زدن به چشمهایش نگاه کنید، این کار، احترام، توجه و علاقه شما را نسبت به وی نشان می‌‏دهد و ارتباط بین شما را تقویت می‌‏نماید.

– با توجه عمیق و قلبی به حرف‌‏هایش گوش دهید؛ سطحی گوش کردن شما، از قطع کردن صحبت طرف مقابل، یا عدم توجه و دقت کافی به آنچه می‌‏گوید، مشخص می‌‏شود.

– دقت کنید که زیاد حدس نزنید او می‌‏خواهد چه بگوید و حرف وی را قطع نکنید، بلکه حتی اگر می‌‏دانید چه می‌‏خواهد بگوید نشان دهید که می‌‏خواهید بشنوید.

– از جمله‌‏های سازنده صمیمیت و یا تایید کننده استفاده کنید؛ مانند: «کارت خیلی جالب بود.» «خیلی عالیه که سعی خودت را کردی.» «حتما خیلی خسته شدی، اذیت شدی؛ ولی خوشحالم از پس این مشکل بر آمدی.»

– با او بخندید و کارها یا اشتباهاتش را مسخره نکنید؛ برعکس سعی کنید از خصوصیتی خوب که در او می‌‏بینید، تعریف کنید.

– فراهم کردن و پذیرایی خوراکی یا نوشیدنی همراه با محبت، نشان دهنده توجه و علاقه شما است و می‌‏تواند حس سپاسگزاری و علاقه را در وی تشدید کند.

– گاهی نیاز است مدتی عقب بکشیم و بحثی را ادامه ندهیم و یا بی‌‏پرده چیزی را نگوییم. سکوت می‌‏تواند در برخی موارد بخصوص در مواقع خستگی یا خشم، راه کار مفیدی باشد.

– رنج‌‏ها و شادی‌‏هایتان را با او درمیان بگذارید. گاهی بهترین کسی که باید به رنجهایمان گوش دهد همسرمان است.

– با وی طوری رفتار کنید که مایلید با شما رفتار کند. گاهی از شیوه رفتار همسرمان با خودمان شاکی هستیم ولی وقتی دقت کنیم می‌‏بینیم که خودمان هم به همین شکل داریم با اورفتار می‌‏کنیم.

هیچ چیز بهتر از پیر شدن در کنار کسی که سفری را با او آغاز کرده‌‏اید نیست. بنابر‌‏این از وجود این موجودی که مرد نام دارد لذت ببرید. اگر کمی تلاش کنید و این اصول ساده را پیروی کنید، شوهر جدیدی خواهید داشت که به شما کمک می‌‏کند تا همه کارهای‌‏تان را انجام دهید. او به سهم خودش، مدام کارهای مختلفی انجام می‌‏دهد تا شما را راضی کند و از انجام آن، شادی بزرگی به‌‏دست می‌‏آورد. بنابر‌‏این نه او کامل است نه شما. اما چرا از موهبتی که در شوهرتان است بهره نمی‌‏برید؟

منبع: برگرفته از کتاب « ۵ روزه شوهر خود را دگرگون کنید» نوشته کوین لمان

مطالب دیگر:

شوهر خود را دگرگون کنید ! ( قسمت اول)

با حسادت عاشقانه چه کنیم؟

نمایشگاه سیاه اجساد این بار در سیدنی

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی