Search
Asset 2

مالزی: تا دو هفته دیگر جستجو برای یافتن هواپیمای گم شده بویینگ ۷۷۷ را پایان می‌‌‏دهیم

پرواز MH370 مالزی بویینگ 777 گم شده
(MOHD RASFAN/AFP/Getty Images)
پرواز MH370 مالزی بویینگ 777 گم شده
(MOHD RASFAN/AFP/Getty Images)

به گزارش رویترز، مالزی گفته است که تا دو هفته آینده جستجو برای یافتن هواپیمای گم شده بویینگ ۷۷۷ خط هوایی مالزی پایان می‌‌‏یابد. تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر مربع از مناطقی را که انتظار می‌‌‏رفت هواپیما آنجا سقوط کرده باشد، جستجو کرده‌‌‏اند.

ماه گذشته محققان  پس از آنکه برای اولین بار اعلام کردند که شاید روی مناطق اشتباهی کار کرده‌‌‏اند، پیشنهاد کردند که جستجو ۲۵ هزار کیلومتر دیگر تا مناطق شمالی‌‌‏تر اقیانوس هند ادامه یابد.

اما «لیو تیونگ‌‌‏لای»،  وزیر حمل و نقل مالزی، به خبرنگاران گفت که ۱۲۰ هزار کیلومتر جستجو را کامل خواهند کرد؛ اما بدون وجود سر نخی مشخص به جستجوی بیشتر ادامه نخواهند داد.

آخرین گزارش از کمیته امنیت حمل و نقل استرالیا که ریاست جستجو را بر عهده دارد، حاکی از آن است که عملیات ظرف یک یا دو هفته خاتمه خواهد یافت.

پرواز MH370  در ماه مارس ۲۰۱۴ با ۲۳۹ سرنشین و کابینه ناپدید شد. بیشترین مسافرین چینی‌‌‏هایی بودند که از کوالالامپور، پایتخت مالزی به پکن می‌‌‏رفتند.

سرنوشت این هواپیما به یکی از بزرگ‌‌‏ترین راز‌‌‏های تاریخ هواپیمایی تبدیل شد.

خانواده‌‌‏های بسیاری از سرنشینان هواپیما خواهان ادامه عملیات جستجو هستند.

سه کشور مالزی، استرالیا و چین که عملیات جستجو را به عهده داشتند، قرار است قبل از ۲۸ ژانویه و پیش از هر اقدام بیشتری در یک نشست گفتگو کنند.

استرالیا ماه گذشته پیشنهاد برای جستجوی بیشتر را به دلیل «عدم وجود سرنخ کافی» رد کرد.

تاکنون در مجموع ۳۳ قطعه که گمان می‌‌‏رود می‌‌‏تواند به هواپیمای گم شده تعلق داشته باشد، پیدا شده است.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی