Search
Asset 2

 یک نماینده جمهوری‌خواه: هدف از استیضاح ترامپ، مجرم قلمداد کردن همه طرفدارانش بود

متجاوز به کنگره  یک نماینده جمهوری‌خواه: هدف از استیضاح ترامپ، مجرم قلمداد کردن همه طرفدارانش بود برچسب زدن به همه طرفداران وی به عنوان مجرم
تجمع بزرگ هوادارن ترامپ در ششم ژانویه در واشنگتن  (Samuel Corum/Getty Images)

مایک جانسون،‌ نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا و رئیس کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان می‌گوید که دموکرات‌ها از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق به عنوان ابزاری برای برچسب زدن به همه طرفداران وی به عنوان مجرمان متجاوز به کنگره استفاده کردند.

جانسون در ۱۴ فوریه در مصاحبه‌ای با بریت‌بارت نیوز گفت که هدف نهایی استیضاح ترامپ برای بار دوم مرتبط کردن ۷۵ میلیون آمریکایی رای‌دهنده به وی با افرادی بود که در ششم ژانویه قانون را نقض کردند.

وی گفت «آنها واقعاً می‌خواستند از استیضاح به عنوان وسیله‌ای استفاده کنند، تا ده‌ها میلیون رای‌دهنده ترامپ و همه طرفداران او و همه کسانی که به تجمع آمدند را یکی تلقی کنند، آنها می‌خواستند همه این افراد را با دویست مجرم متجاوز به کنگره برابر کنند.»

جانسون در پاسخ به سوالی درباره استیضاح در آینده گفت که این موضوع به طور فزاینده‌ای به ابزاری برای مبارزه با احزاب تبدیل خواهد شد.

به گفته وی «شما آن را به سلاحی سیاسی تبدیل کرده‌اید که توسط حزب اکثریت علیه رئیس جمهوری که او را دوست ندارید استفاده شود. شما یک جعبه پاندورا را باز کردید که شاید دیگر هرگز نتوانیم آن را ببندیم.»

جانسون گفت «به طور خلاصه، این تلاش بی‌سابقه، مخالفت دموکرات‌ها با خشونت سیاسی نیست. این در مورد این است که دموکرات‌ها سعی در مخالفت سیاسی خود دارند. این فرهنگ لغو قانون اساسی است.»

در سیزدهم فوریه، سنا با ۵۷ رأی موافق محکومیت ترامپ در مقابل ۴۳ رأی مخالف محکومیت وی، که ۱۰ رأی کمتر از میزان مورد نیاز برای استیضاح بود، ترامپ را از اتهام «تحریک به شورش» تبرئه کرد. اتهامی که وکلای وی آن را یک دروغ هولناک  نامیدند که واقعیت آنچه در ششم ژانویه اتفاق افتاد را منعکس نمی‌کند.

وکلای ترامپ در لایحه دفاع خود نوشتند «یک شورش، یک جنبش سازمان یافته است که با هدف صریح سرنگونی و تصاحب قدرت یک دولت انجام می‌شود. حال آنکه سخنرانی رئیس جمهور سابق، چیزی نبود که یک جنبش سازمان یافته را تشویق کند تا دولت ایالات متحده را سرنگون کنند.»

ترامپ در بیانیه‌ای پس از تبرئه خود، استیضاح را تقبیح کرد و از طرفداران خود تشکر کرد.

ترامپ گفت: «این مرحله دیگری از بزرگترین آزار و اذیت افراد با دیدگاه‌های سیاسی مخالف در تاریخ کشور ما بوده است. همچنین می‌خواهم قدردانی خود را نسبت به میلیون‌ها شهروند شایسته، سخت کوش، قانون مدار، خدا دوست و کشور دوست ابراز کنم که با شجاعت از این اصول مهم در این دوران بسیار دشوار و چالش برانگیز حمایت کرده‌اند.»

مطالب دیگر:

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما: فصل ۱۷: گلوبالیسم و کمونیسم

مایلز یو: حزب کمونیست چین بدون شک از نظر ایدئولوژیکی سمی‌ترین و متعصب‌ترین حزب سیاسی لنینیست در تاریخ بشر است

 عروس ترامپ، نامزد احتمالی کرسی سنا در ۲۰۲۲ خواهد بود

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی