Search
Asset 2

وانوتو استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد

وانوتو استفاده از کیسه‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد
در تلاش برای حفاظت از آب‌‏های کشور وانوتو واقع در جنوب اقیانوس آرام استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی غیر قابل بازیافت و جعبه‌‏های پلی استیرن در سال 2018 ممنوع اعلام شد. (National Oceanic and Atmospheric Administration)

 وانوتو استفاده از کیسه‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد
در تلاش برای حفاظت از آب‌‏های کشور وانوتو واقع در جنوب اقیانوس آرام استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی غیر قابل بازیافت و جعبه‌‏های پلی استیرن در سال ۲۰۱۸ ممنوع اعلام شد. (National Oceanic and Atmospheric Administration)

با افزایش رشد نگرانی‌‏های مربوط به آلودگی‌‏ آب‌‏های اطراف کشورهای جنوب اقیانوس آرام، مجمع الجزایر وانوتو استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی غیر قابل بازیافت و صندوق‌‏های پلی استیرن را ممنوع کرده است. از ماه آینده، وانوتو واردات و تولید داخلی پلاستیک‌‏های غیر قابل تجزیه پذیر را ممنوع خواهد کرد.

جعبه‌‏های پلی استیرن که برای بسته بندی غذاها استفاده می‌‏شود نیز با ممنوعیتی که در تاریخ ۳۱ ژانویه اجرا شده است، روبرو شد.

ممنوعیت در پی گزارش تحقیقات محیط زیست که تأئید می‌‏کند که زباله‌‏های پلاستیکی باعث آلودگی مجمع الجزایر اطراف اقیانوس شده است، اعلام گردید. این کشور جمعیتی معادل ۸۰ هزار نفر دارد.

«شارلوت سالوای»، نخست وزیر این کشور در ژوئیه ۲۰۱۷، اعلام کرد که دولت کیسه‌‏های پلاستیکی غیر قابل بازیافت را ممنوع می‌‏کند.

 وانوتو استفاده از کیسه‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد
کیسه‌‏های پلاستیکی برای اقیانوس‌‏ها ویرانگر هستند. برای یک لاک پشت گرسنه یک کیسه پلاستیکی همانند عروس دریایی ظاهر می‌‏شود. از حیات وحش خود محافظت کنیم.

این ممنوعیت اولین اقدام دولت در بهبود مدیریت زباله در سال ۲۰۱۸ است. انتظار می‌‏رود که اقدامات اضافی برای کاهش زباله‌‏ در بستر دریا مانند بطری‌‏های پلاستیکی صورت خواهد گرفت. دولت از مردم در استفاده از سبدهای سنتی به جای کیسه‌‏های پلاستیکی حمایت خواهد کرد. همچنین به شرکت‌‏ها یک دوره شش ماهه برای استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی غیر قابل بازیافت و بسته‌‏های پلی استیرن موجود در انبار داده شده است.

 وانوتو استفاده از کیسه‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد
هر کیسه پلاستیکی ۱۰۰۰ سال طول می‌‏کشد تا از بین برود، این به این معنی است که هر کیسه تولید شده تمام این مدت در حال آلوده کردن اقیانوس‌‏های ما هستند.!!

حفاظت از اقیانوس

قلمرو دریایی وانوتو شامل ۹۸ درصد از بخش‌‏ها و سلامت اطراف اقیانوس که برای بقای آن حیاتی است، تشکیل می‌‏دهد. وانوتو اولین کشور اطراف اقیانوس آرام است که سیاست ملی را برای بهبود مدیریت آب‌‏های اطراف و منابع آن ایجاد کرده است.

دولت وانوتو گفت: «اقیانوس پل طبیعی و پویایی است که قاره را به قاره و جزایر اقیانوسی را به یکدیگر متصل می‌‏کند. همچنین پلی بین زنده و مرده و بین مردم و منابع دریایی است که بر آن تکیه می‌‏کنند. این پل زندگی است. اجداد ما دریا را به عنوان گذرگاهی برای حرکت و جابه جایی به محلی که امروز هستیم، استفاده کردند. آن‌‏ها از سفر در دریا آموختند و معتقد شدند که خدای خورشید، خدای باد و خدای دریا – خدا وجود دارد .وقتی که آن‌‏ها با خیال راحت به سواحل رسیدند، شکرگذاری کردند و به دریا همانند یک مکان مقدس احترام گذاشتند. آن‌‏ها زندگی خود را در اطراف آن ساختند و در نهایت یک فرهنگ اقیانوس ایجاد کردند. فرهنگی که به خدای اقیانوس احترام می‌‏گذارد و از اقیانوس محافظت می‌‏کند. در این دوره مردم مدرن به تکنولوژی پیشرفته دسترسی دارند و از آن برای کشف و بهره برداری از اقیانوس و منابع بیشتر و موثرتر و کارآمدتر استفاده می‌‏کنند. جمعیت این عصر در حال افزایش است و تقاضای جهانی و محلی برای کشف و بهره برداری از منابع اقیانوس بسیار بالا است.»

مسئله جهانی

آژانس تحقیقات محیطی نرخ آلودگی پلاستیک دریایی را به عنوان یکی از جدی‌‏ترین تهدیدات در حال ظهور و صدمه زننده به سلامت اقیانوس‌‏ها محسوب کرده است و اکنون آن را یک خطر بزرگ برای تنوع زیستی دریایی می‌‏داند.

آژانس می‌‏گوید که بیش از پنج تریلیون پاکت پلاستیکی در اقیانوس‌‏ها شناور است و موجب آسیب به سراسر زنجیره غذایی می‌‏شود.

مطالب دیگر:

برای پیوند عضو هرگز به چین سفر نکنید!

آغاز رها سازی فاضلاب هسته‌‏ای نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس آرام

هشدار بزرگان بومی‌‌‌‌‏ کانادا به ناسا و جهان : محور زمین جابه‌‌‌‌‌‏جا شده است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی