Search
Asset 2

ویتامین ث خانگی

(Shutterstock*)
(Shutterstock*)

(Shutterstock*)

سعی کنید تا ویتامین ث مورد مصرف خود را خودتان در منزل آماده کنید و حتی‌‏الامکان از بازار تهیه نکنید.

دستورالعمل تهیه‌‏ی ویتامین ث

حتماً می‌‏دانید که تقریباً تمامی قرص‌‏های مکمل ویتامین ث به طور صنعتی و با استفاده از علم مهندسی ژنتیک ساخته می‌‏شوند و البته معمولاً شرکت‌‏های داروسازی و حتی فروشگاه‌‏های مواد غذایی بهداشتی ترجیح می‌‏دهند که کسی از چگونگی تولید آنها با خبر نشود. بنابراین احتمالاً این سوال برای شما پیش خواهد آمد که اگر تصمیم این باشد که قرص مکمل ویتامین ث را از فروشگاه‌‏ها تهیه نکنیم، پس چگونه میتوانیم ویتامین ث مورد نیاز خود و خانواده‌‏مان را تهیه کنیم؟

شما می‌‏توانید ویتامین ث مورد نیاز خود را با کیفیت ۱۰ برابر و با هزینه کمتر تهیه نمائید.

در ویتامین ث طبیعی خانگی آنزیم‌‏های زنده‌‏ای وجود دارند که کمک می‌‏کنند تا ویتامین ث به طور کامل و ۱۰۰درصد به بدن جذب شود و همچنین در آن مواد طبیعی از قبیل روتین، هسپریدین، بیوفلائونوئید وجود دارند.

تهیه‌‏‌‏ی ویتامین ث نیز بسیار ساده و لذت‌‏بخش است. آن از پوست لیمو و پرتقال تهیه شده و بسیار خوش‌‏طعم می‌‏باشد.

تمام پوست‌‏های پرتغال و لیموی ارگانیکی که مصرف کرده‌‏اید، جمع کرده و آنها را به‌‏صورت ورقه ورقه ببرید. سپس روی یک سینی قرار داده و بگذارید تا در دمای اتاق در مدت چند روز خشک و ترد گردد. همچنین می‌‏توانید توسط دستگاه مخصوصی آب آنها را بگیرید و پس از خشک شدن، آنها را حتی تا یک سال در ظرف خشک درب بسته نگه‌‏داری کنید. جهت مصرف این پوست‌‏ها می‌‏توانید آنها را کوچک کرده و به چای خود اضافه کنید. این‌‏کار طعم بسیار خوبی به چای می‌‏دهد، اما ایرادی که دارد این‌‏است که گرما آنزیم‌‏ها را از بین می‌‏برد. فکر بهتر این است که پوست‌‏ها را در داخل آسیاب خرد کرده و تبدیل به پودر کنیم. این‌‏کار به آنزیم‌‏ها صدمه نمی‌‏زند. این پودر را می‌‏توانیم با نوشیدنی صبح خود مخلوط کنیم. مصرف یک قاشق چایخوری از این پودر، بیش از آنچه بدنتان به آن نیاز داشته باشد، ویتامین ث شما را تامین می‌‏کند. همچنین این پودر پوستِ مرکبات شما، اگر با آب سیب تازه نیز مخلوط شود، بسیار خوش طعم می‌‏باشد.

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی