Search
Asset 2

ویدئوی طرز تهیه کیک اسفنجی

ویدئوی طرز تهیه کیک اسفنجی
ویدئوی طرز تهیه کیک اسفنجی

https://www.youtube.com/watch?v=Jyx6xGsh2Vs

 

[aparat id=”lGqcR”]

( با تزئین دراژه و کیت کت)

مواد لازم:

آرد: ۲ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

تخم مرغ: ۵عدد

بکینگ پودر: ۳ قاشق چای‌خوری

آب جوش: نصف پیمانه

شکلات تخته‌ای:  ۲۰۰ گرم

کیت کت: به مقدار لازم

دراژه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا غلیظ شود.  در این مرحله به آن نصف پیمانه شکر اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملاَ سفت شود.

بقیه شکر و بکینگ ‌پودر را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سپس نصف لیوان آب جوش را به آن اضافه کرده، هم زده تا مواد غلیظ و کشدار شود.

در این مرحله آرد را، روی مواد الک کرده و آرام مخلوط کنید. در انتها سفیده تخم مرغ را نیز،  به مواد کیک اضافه کرده و با حرکات دورانی و آهسته به یک جهت هم بزنید تا مواد یک دست، مخلوط شود.

کف قالب کیک را چرب کرده و کاغذ روغنی قرار ‌دهید. مواد کیک را به آرامی درون قالب بریزید.

این کیک را می‌توانید هم در فر وهم در ماکروویو بپزنید.

برای پخت با فر نیاز است نیم ساعت قبل از آماده شدن مواد کیک، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرد. سپس مواد را داخل ظرف کیک، به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک پخته و آماده شود.

برای پخت با ماکروویو پس از آماده شدن مواد کیک، ابتدا به مدت ۳ دقیقه درجه ماکروویو را با قدرت ۹۰۰ وات تنظیم کنید تا محیط داخل ماکروویو گرم شود. بعد مواد را داخل ماکروویو قرار دهید و حالت کانوکشن را انتخاب کرده و با قدرت ۶۰۰ به مدت ۲۰ دقیقه تنظیم کنید.

کیک آماده شده را بگذارید تا خنک شود. سپس کیک را از عرض به دو قسمت برش دهید و شکلات تکه‌ای را بن ماری کرده و مابین دو سمت را یک لایه نازک با شکلات پوشش دهید. روی کیک و دور کیک را هم یک لایه نازک شکلات بکشید.

سپس کیت کت‏ ها را دور کیک قرار دهید و با روبان دور آن را ببندید و با دراژه‌های رنگی روی آن را تزئین کنید.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی