Search
Asset 2

تد کروز: چین بزرگ‌‌‏ترین تهدید برای آینده دنیا است

ویروس کرونا در سراسر جهان چین بزرگ‌‌‏ترین تهدید پنهان‌کاری جاسوسی ترامپ هنگ‌کنگ سرقت مالکیت معنوی آمریکا حزب کمونیست چین کووید 19
(Tom Fox-Pool/Getty Images)

یک سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس ضمن تاکید بر این نکته که بیماری همه‌گیر اخیر پاندمی چشم مردم دنیا را روی خطرهای چین باز کرد، گفت که مهم‌ترین نتیجه این پاندمی در سطح بین‌الملل این است که مردم تهدید چین را اکنون درک می‌کنند. چرا که به خاطر پنهان‌کاری عمدی حزب کمونیست چین ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع گرفت.

تد کروز، که روز ۲۶ ژوئیه با شبکه سی‌بی‌سی گفتگو می‌کرد، گفت حزب کمونیست، آن افشاگران قهرمان را که در چین تلاش داشتند مانع این شیوع شوند، بازداشت و آنها را ساکت کرد و به همین خاطر اکنون بیش از ۶۰۰ هزار تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان خود را  از دست داده‌اند. چرا که دولت کمونیست چین دروغ گفت!

تد کروز در ادامه ضمن اشاره به بسته شدن یکی از کنسول‌گری‌های چین در هوستون تصریح کرد که «کنسولگری‌های دیگر چین نیز احتمالا بسته خواهند شد و بسته شدن کنسول‌گری چین در هوستون به این خاطر بود که این مکان در فعالیت‌های جاسوسی مشارکت داشته است. آنها از این مکان به عنوان پایگاهی برای جاسوسی در هوستون و سراسر جنوب غرب آمریکا استفاده می‌کردند.»

پس از آنکه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور بسته شدن این کنسول‌گری را صادر کرد و کارمندان آن را به سرقت مالکیت معنوی آمریکا متهم ساخت، ساختمان این کنسول‌گری در اختیار دولت آمریکا قرار گرفت.

تد کروز به سفر خود به هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ میلادی برای اعلام همبستگی با معترضانی که علیه کاهش خودمختاری این دولت‌شهر از پکن تظاهرات می‌کردند، اشاره کرد و افزود که به خاطر همبستگی با معترضین معترض به پکن، لباس سیاه پوشید.

وی در گفتگو با این رسانه تأکید کرد که «برای یک مدت طولانی تاکید داشته‌ام که چین بزرگ‌ترین تهدید ژئوپلیتیکی برای قرن بعدی خواهد بود.»

مطالب دیگر:

۶۰۶ قانونگذار از ۳۰ کشور خواستار پایان فوری آزار و شکنجه ۲۱ ساله فالون گونگ شدند

کنسولگری‌های چین در آمریکا، برای پناه دادن به جاسوسان تحت تعقیب

کانادا: درخواست اعمال تحریم‌‌‏های مگنیتسکی بر روی مقامات چینی‌‌‏ که فالون گونگ را آزار و شکنجه کرده‌‌‏اند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی