Search
Asset 2

پرتاب هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به فضا، برای انجام مأموریتی محرمانه

(Screenshot via twitter)
(Screenshot via twitter)

نیروی هوایی ایالات متحده، روز هفدهم می، هواپیمای بدون سرنشین قابل استفاده مجدد و با تکنولوژی پیشرفته خود، با نام X-37B را با کمک یک موشک، از کیپ کاناولورال در فلوریدا برای انجام ششمین مأموریت خود به فضا پرتاب کرد.

این هواپیما با انرژی خورشید از طریق کنترل از راه دور هدایت می‌شود، با تاخیر ۲۴ ساعته به دلیل هوای نامناسب، پرتاب شد. یک ساعت و نیم پس از پرتاب موشک، این عملیات موفقیت آمیز اعلام شد. این هواپیما شبیه شاتل‌های قدیمی ناسا، ولی در ابعادی کوچکتر است.

وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر در پی این پرتاب نوشت که ششمین مأموریت فضایی قابل استفاده مجدد X-37B را تبریک می‌‏گویم.

باربارا بارت، فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، که به فرماندهی نیروی جدید فضایی آمریکا نیز منصوب شده است گفت که این هواپیمای فضایی پر رمز و راز، یک ماهواره تحقیقاتی کوچک با نام FalconSAT-8 را در مدار مستقر خواهد کرد، که یک دوره طولانی را در فضا می‌‏گذرد و تعدادی آزمایش را انجام می‌دهد.

وی گفت مأموریت هواپیما بیش از هر مأموریت قبلی خواهد بود و آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد داد.

مقامات اعلام نکرده‌اند که دقیقاً چه مدت این فضاپیما در ماموریت خواهد بود. با این حال، گفته شده است که از مأموریت پیشین که دو سال بود، طولانی‌‏تر خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه نیز گفت، یکی از این آزمایشات بررسی اثر تابش بر بذرها و سایر مواد از این دست است. همچنین بررسی خواهد شد که چگونه انرژی خورشیدی دریافتی از فضا می‌‌‏تواند به انرژی مایکروویو با فرکانس رادیویی تبدیل شود و به زمین منتقل شود.

همچنین نیروی هوایی ایالات متحده، در بیانیه‌ای به مناسبت این پرتاب، از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور به خاطر تلاش‌هایشان برای مهار کووید۱۹ قدردانی کرد.

مطالب دیگر:

نماینده مجلس کانادا: حزب کمونیست چین و سازمان بهداشت جهانی باید درباره این پاندمی پاسخگو باشند

فالون دافا، مدیتیشنی که بیش از صد میلیون نفر آن را تمرین می‌کنند

تأملاتی درباره پاندمی با اشاره به سفر به غرب

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی