Search
Asset 2

چگونه در کانادا کسب و کاری را آغاز کنیم؟

چگونه در کانادا کسب و کاری را آغاز کنیم؟

چگونه در کانادا کسب و کاری را آغاز کنیم؟

شروع هر کسب و کاری هم هیجان‌‌‌‌‏انگیز است و هم ارزشمند؛ اما هنگامی که در عرصه رقابت، شرکت یا هر نوع سازمان کاری به‌‌‌‌‏راه می‌‌‌‌‏اندازید، باید خود را برای موانع بسیاری در طول مسیر آماده کنید.

کانادا دارای بازار کاری پویا با فرصت‌‌‌‌‏های فراوان است، اما با عواملی نظیر نوسان دلار یا سایر رخدادهای اقتصادی غیرمنتظره می‌‌‌‌‏تواند چالش برانگیز هم باشد. برای مقابله با این چالش‌‌‌‌‏ها باید با تدارک برنامه‌‌‌‌‏ای متمرکز به خوبی آماده شوید تا با استفاده از این برنامه حرکت‌‌‌‏تان در مسیر امکانپذیر شده و بتوانید در طی شرایط سخت به پیش رانده و از رقبا سبقت بگیرید.

کارآفرینان همچنین باید فراتر از اعداد فکر کنند. لازم است برای اداره کسب و کارتان و معامله با افراد آماده باشید. حتی افراد حرفه‌‌‌‌‏ای با تجربه هم ممکن است غافلگیر شوند. تجربه مدیریتی قبلی‌‌‌‌‏تان ممکن است همیشه شرایط را برای کسب موفقیت به طور کامل مهیا نکند.

 

شناخت صنعت

موفق‌‌‌‌‏ترین بیزینسمن‌‌‌‌‏ها کسانی هستند که شناخت کافی از صنعت‌‌‌‌‏شان دارند. حتی اگر کسب و کاری در زمینه تخصصی خودتان راه‌‌‌‌‏اندازی نکرده‌‌‌‌‏اید، قطعا کسب بینشی ابتدایی از آن صنعت کمک کننده و مفید است.

داشتن تجربه در هر صنعتی شما را قادر می‌‌‌‌‏سازد تا از اشتباهاتی که تازه واردان به آن صنعت در زمینه‌‌‌‌‏هایی همچون توزیع محصول، بازاریابی یا استراتژی‌‌‌‌‏های منابع انسانی، مرتکب می‌‌‌‌‏شوند، جلوگیری کنید.

کارآفرینانی که تلاش می‌‌‌‌‏کنند با کسب و کاری کاملا جدید روبرو شوند، نخست باید خود را با اطلاعات مورد نیاز مجهز کنند. منابع اطلاعاتی رایگان بی‌‌‌‌‏شماری برای استارت‌‌‌‌‏آپ‌‌‌‌‏ها وجود دارد که می‌‌‌‌‏توانید از آنها بهره ببرید.

بسیاری از افرادی که در پی راه اندازی کسب و کاری جدید هستند، ممکن است مهارت‌‌‌‌‏های پایه‌‌‌‌‏ای مانند چگونگی انجام گردش نقدی به موقع یا رسیدگی به حساب‌‌‌‌‏های دریافتی را نداشته باشند.

اگر نمی‌‌‌‌‏توانید این کارها را انجام داده یا خودتان نحوه انجام آن را بیاموزید، بهتر است که از کارشناسان و مشاوران خبره در این زمینه کمک بگیرید.

 

بیزینس‌‌‌‌‏پلنی با ساختار خوب تهیه کنید

شاید ایده‌‌‌‌‏هایی عالی داشته باشید، اما پیش‌‌‌‌‏از آن که بتوانید آنها را عملی کنید نیاز به ساختاری روشن دارید.

در شروع کار، آوردن طرح کسب و کار یا بیزینس‌‌‌‌‏پلن بر روی کاغذ کمک خواهد کرد تا توانایی‌‌‌‌‏های بالقوه‌‌‌‌‏تان را ارزیابی کرده، تعهد خود را برای کارآفرین شدن اعلام و اعتماد بانکداران و سرمایه گذاران را جلب کنید.

ممکن است بسیاری از کارآفرینان فکر ‌‌‌‌‏کنند که یک بیزینس‌‌‌‌‏پلن خوب چیزی شبیه سندی حجیم و پرمطلب است، اما در واقع، بدون توجه به حجم مطالب تنها هنگامی که طرح دقیق، صریح و استوار باشد، بانکدار آن را بررسی خواهد کرد.

پس لازم است که در بیزینس‌‌‌‌‏پلن خود با آمار و ارقام مالی و تحقیقاتی که پشت گزارش‌‌‌‌‏تان است، به خوبی فرآیند کار خود را شرح داده و پیش‌‌‌‌‏بینی‌‌‌‌‏های واقع بینانه ارائه دهید.

 

استراتژی‌‌‌‌‏ استخدام

استخدام و حفظ افرادی که به درستی کار کنند، خود چالشی برای استارت‌‌‌‌‏آپ‌‌‌‌‏ها است، چراکه ممکن است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق‌‌‌‌‏های بالا نداشته باشند.

بسیاری از شرکت‌‌‌‌‏ها به دلیل این که نتوانسته‌‌‌‌‏اند به سرعت تیمی استخدام کنند شکست خورده‌‌‌‌‏اند. استارت‌‌‌‌‏آپ‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏ها لازم است بر جذب افراد مناسب از طریق تبلیغات، نمایشگاه‌‌‌‌‏های شغلی یا با کمک شرکت های ارائه دهنده خدمات استخدام تمرکز کنند.

صاحبان کسب و کار برای حفظ کارکنان باید اطمینان حاصل کنند که مزایای پرداختی‌‌‌‌‏شان قابل رقابت است و برای کارکنان‌‌‌‌‏شان محیطی تدارک ببینند که در آن می‌‌‌‌‏توانند به صورت حرفه‌‌‌‌‏ای رشد کنند.

مطالب دیگر:

زمینه دائمی شدن رهبری در چین فراهم شد

غذاهای چرب سوز (ویدیو)

پنج نکته که هنگام قرض دادن پول به اعضای خانواده باید بدانید

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی