Search
Asset 2

کدامیک بادوام‌تر است؟ آیفون ۶اس یا گالکسی نوت ۵؟

آیفون ۶
آیفون ۶ (BGR)
آیفون ۶
آیفون ۶ (BGR)

 

هم‌اکنون آیفون ۶اس به بازار آمده و هر کسی می‌خواهد ببیند که چگونه در دنیای رقابت عمل می‌کند.

اخیرا تغییرات چشمگیری در آیفون جدید دیده و نکات مثبت بی‌‏شماری را در مورد صفحه لمسی سه بعدی آن شنیده‌ایم؛ ولی چیزی که هم‌‏اکنون می‌خواهیم بدانیم این است که آیا آیفون ۶اس قادر است در برابر فشار و ضربه دوام بیاورد.

«خراب‌نشدنی» واژه‌ای نیست که بیشتر صاحبان گوشی‌های آیفون برای توصیف دستگاه‌های موبایل اپل به کار می‌برند؛ اما بر اساس آزمایش‌های دوام‌سنجی جدیدی که توسط وب‌سایت SquareTrade انجام شده است، می‌توان نتیجه گرفت که نه‌تنها ۶اس و ۶اس پلاس بسیار بادوام‌تر از مدل‌های قبلی هستند، بلکه در برخی موارد از رقبای اندروئیدِ دست بالای خود نیز بهتر عمل می‌کنند.

امسال آیفون ۶اس، ۶اس پلاس و گالکسی نوت ۵ مورد آزمایش‌‌‏های دوام‌سنجی چون افتادن، غرق شدن، خم شدن وانجماد قرار گرفته است.

در حال حاضر تأیید شده است که آیفون ۶اس و همتای پلاس آن نسبت به مدل‌های قبلی کمتر در معرض خم شدن قرار دارند؛ ولی مسلماً اگر به آنها به اندازه کافی فشار وارد کنید خواهند شکست. این ویدئو که در مورد آزمایش خم‌شوندگی است نشان می‌دهد که اگر فشار ۱۰۰ کیلویی به مرکز آیفون ۶اس وارد کنید چه اتفاقی می‌افتد:

به طور کلی آیفون‌ها در هر دوی آزمایشات سقوط در حالت رو به پایین و خم‌شوندگی بهتر از گالکسی نوت ۵ عمل کردند؛ در نتیجه اگر دوام، یکی از معیارهای تصمیم‌گیری شما باشد، اطمینان حاصل کنید که جدول SquareTrade را مطالعه کنید.

iphone-6s-torture-test-squaretrade-580x477

‌اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی