Search
Asset 2

کشف یک گوی بسیار بزرگ در بوسنی / احتمالا از تمدن باستانی به جای مانده است

b56dDmLg

توپ سنگی عظیم در جنگل بوسنی توسط «سام ازمانگیک»، باستان شناس، در نزدیکی شهر زاویدوویچی کشف شده است. این کره دارای شعاع حدود ۳ متر است و دارای مقدار غیرمعمولی از آهن است.  وی وزن آن را حدود ۶۰هزار پوند تقریبا ۲۷.۲ تن تخمین زده است.

این گوی بزرگ و کاملا سنگی در جنگلی در بوسنی کشف شده است. این یکی از چندین اجسام کروی کشف شده در این منطقه است و کشف حاضر بزرگترین آنان بوده و سام ادعا می‌‌‏کند که این اجسام از تمدن پیشرفته زمان‌‌‏های قدیم به جای مانده است.

YouTube screenshot | The Cosmos News

سام توضیح داد که این شی ممکن است به عنوان بزرگترین گوی سنگی موجود این سیاره در نظر گرفته شود که در واقع، تنها گوی بزرگ موجود نیست. وی معتقد است که گوی غول پیکر توسط انسان ساخته شده است و وجود تمدن باستان و پیشرفته را از زمان‌‌‏های گذشته ثابت می‌‌‏کند.

(YouTube screenshot | The Cosmos News)

وی در این خصوص گفت: «اولا این ثابت می‌‌‏کند که جنوب اروپا، بالکان و بوسنی به طور خاص، تمدن پیشرفته را از گذشته دور در خود جای داده است و ما هیچ گزارشی در مورد آن‌‌‏ها نداریم. ثانیا، آن‌‌‏ها دارای فن آوری بالایی بودند که متفاوت از ما بوده است. در نهایت، آن‌‌‏ها اشکال هندسی قدرتمند جدیدی را ساختند؛ چراکه کره یکی از قوی ترین اشکال در کنار اهرام و اشکال مخروطی است. جای تعجب نیست که اهرام و پدیده‌‌‏های تومولوس نیز در بوسنی یافت شده است.»

(YouTube screenshot | The Cosmos News)

این در حالی است که «مندی ادواردز» از دانشکده زمین شناسی دانشگاه منچستر معتقد است که سنگ(کروی شکل) ممکن است نتیجه یک پدیده به نام «سفت شدگی» باشد، جایی که یک توده سنگی جمع شده به شکل معمولا کروی درآمده است. به گفته وی اشکال به علت ته نشین شدن سیمان معدنی طبیعی در فضاهای بین دانه‌‌‏ها شکل می‌‌‏گیرد.

یونسکو پدیده‌‌‏های کروی کاستاریکا را که شامل مجموعه‌‌‏ای از سنگ‌‌‏های به قطر ۰.۷ تا ۲.۵۷ متر است، استفاده و تولید آن را عمدتا یک رمز و راز می‌‌‏داند.

پیدا کردن اشکال کروی مشابه در طرف دیگر از جهان فقط باعث افزایش تعجب می‌‌‏شود. آیا این اجسام از تمدن باستانی که ما هیچ چیز از آن نمی‌‌‏دانیم، به جای مانده است؟ یا آن‌‌‏ها یک محصول طبیعی هستند؟

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی