Search
Asset 2

کنفرانس سالانه‌‌‏ فالون‌‌‏ گونگ در نیویورک برگزار شد

کنفرانس سالانه‏ فالون ‏گونگ
بنیان‌‏گذار فالون دافا، آقای لی هنگجی در مرکز بارکلیز نیویورک، روز یکشنبه 14 می ۲۰۱۷ (Larry Dye/The Epoch Times)
کنفرانس سالانه‏ فالون ‏گونگ
بنیان‌‏گذار فالون دافا، آقای لی هنگجی در مرکز بارکلیز نیویورک، روز یکشنبه ۱۴ می ۲۰۱۷
(Larry Dye/The Epoch Times)

کنفرانس سالانه فالون گونگ (فالون دافا) روز یکشنبه ۱۴ می، در مرکز بارکلیز نیویورک برگزار شد و طی آن آقای «لی هنگجی» بنیان‌‏گذار فالون دافا برای حضار به سخنرانی پرداختند.

در این کنفرانس که بیش‌‏از ۱۰هزار تمرین کننده این روش معنوی از ۵۸ کشور و منطقه حضور داشتند، برخی از تمرین‌‏کنندگان تجربیات خود را درباره رشد اخلاقیات خود و نیز این که چگونه به افشای آزار و شکنجه پیروان این روش در چین کمک کرده‌‏اند، با دیگران به اشتراک گذاشتند.

آقای لی در ۱۳ می ۱۹۹۲، یعنی دقیقا ربع قرن پیش، برای نخستین بار روش باستانی فالون دافا یا فالون گونگ را در چین به عموم آموزش دادند. تمرین‌‏کنندگان فالون دافا پس‌‏ از آن، چنین روزی را روز جهانی فالون دافا نام نهاده و جشن می‌‏گیرند.

آنها پنج مجموعه تمرین را انجام داده و بر اساس اصول حقیقت، نیکخواهی و بردباری زندگی می کنند. پس از معرفی فالون دافا، از آنجا که این روش بهبود سلامتی و بالا بردن اخلاقیات را برای بسیاری از چینی‌‏ها به ارمغان آورد، آموزه‌‏های آن به سرعت در میان مردم منتشر شد. به طوری که طبق تخمین دولت چین، در سال ۱۹۹۹ پیروان آن به ۱۰۰- ۷۰ میلیون نفر رسید.

محبوبیت فالون دافا توسط جیانگ زمین، رهبر سابق حزب کمونیست چین به مثابه چالشی برای رژیم ضد الهی چین تلقی شد. در ۲۰ ژوئیه ۱۹۹۹، جیانگ مبارزه‌ای برای ریشه کن کردن این تمرین و تلاش تبلیغاتی گسترده‌‏ای برای رسیدن به این هدف به راه انداخت.

پس‌‏از آن تمرین‌‏کنندگان چه در داخل و چه در خارج از چین برای آشکار کردن حقایق به مردم همواره تلاش کردند و به عموم گفتند که فالون دافا چیست و چرا رژیم چین به آزار و شکنجه‌‏ای وحشیانه و مملو از قساوتی همچون «برداشت اجباری اعضای بدن» متوسل شده است.

مهم‌‌‏ترین رویداد این روز حضور استاد «لی هنگجی»، بنیان‌‌‏گذار این روش معنوی بود که در اوایل بعد از ظهر به مدت تقریباً دو ساعت سخنرانی کردند و به پرسش‌‌‏های شاگردان‌‌‏شان پاسخ دادند.

معلم یا استاد، عنوانی است که به استادان چی‌‌‏گونگی که شیوه‎های پرورش ذهن و بدن را آموزش می‌‌‏دهند، اطلاق می‎شود. استاد لی از سال ۱۹۹۷ در ایالات متحده زندگی می‌‌‏کند.

ایشان شاگردان را به تمرکز بر روی تزکیه خود و تداوم روشن گری حقیقت برای مردم در مورد آزار و شکنجه در چین تشویق کردند. در انتها دسته گلی به آقای لی تقدیم شد و سخنرانی پایان یافت.

پس از صرف ناهار فیلم مستند کوتاهی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد معرفی فالون دافا به مدت یک ساعت پخش شد. در بخش دیگر کنفرانس، چند تمرین کننده با ارائه تجربیاتی به شرح سفر تزکیه خود پرداختند. آنها به آثار عمل تزکیه بر روی بهبود سلامت جسمی، روحی و معنوی خود و نیز ممارست‌‏شان در ارتقاء آگاهی مردم درمورد آزار و اذیت در چین اشاره کردند.

خانم «دینگ یاتینگ»، ورزشکار سابق چینی که درسال ۲۰۱۱، پس از مهاجرت به آلمان، به طور تصادفی هنگام جستجو در وب با تمرین فالون دافا آشنا شده بود تجربیاتش را بیان کرد. وی گفت که در آغاز به سبب آسیب‌‏های جسمی شدیدی که در دوران تمرینات ورزشی‌‏اش دیده بود، قادر نبود برای انجام مدیتیشن به درستی در وضعیت لوتوس کامل بنشیند. (وضعتی که نیاز به قرار گرفتن هردوپا روی هم دارد). اما پس‌‏از تقویت ذهنش توانست این کار را انجام داده و پاهای خود را کاملا بر روی پای دیگر قرار دهد. او همچنین از تلاشش برای منصرف کردن کارکنان کنسولگری محلی چین که احتمال می‌‏رفت به نوعی در آزار و اذیت فالون دافا دست داشته باشند گفت و تشریح کرد که چگونه در غرفه اطلاع‌‏رسانی فالون دافا که در فرودگاه برپاشده بود به شیوه‌‏ای آرام و صلح‌‏آمیز با آنان گفتگو کرده است.

«یه شیاومینگ»، دانش‌‏آموز ۱۳ ساله‌‏ای از ایالات متحده، درمورد این که چگونه آگاهی از تعالیم فالون دافا به او کمک کرد تا بر اعتیاد شدیدش نسبت به بازی‌‏های کامپیوتری و نیز احساس حسادت به دیگر همسالانش غلبه کند.

«سوتلانا پولونیا»، تمرین‌‏کننده‌‏ای از روسیه است که وقتی خانم تمرین‌‏کننده‌‏ای پیامی درباره آزار و شکنجه فالون دافا در چین و ضرورت توقف آن برای وی فرستاد، بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و درصدد برآمد تا حقیقت را درباره آزار و شکنجه برای مقامات دولتی روسیه، پلیس، پزشکان و سایر افراد آشکار کند.

او که مالک یک آژانس تبلیغاتی در مسکو است گفت: «من واقعا می‌‏خواهم به توقف این آزار و اذیت کمک کنم.»

تمرین کننده دیگری هم از میسوری که پزشک است توضیح داد که درضمن اینکه به شغلش ادامه می‌‏دهد و با مردم هم درباره آزار واذیت گفتگو می‌‏کند، چگونه توانسته میان حرفه پرمشغله‌‏اش، پژوهش‌‏ها، مراقبت از خانواده‌‏اش و تزکیه در فالون دافا تعادل برقرار کند.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی