Search
Asset 2

گزارش ماه آگوست اشتغال در آمریکا: بیکاری کم، استخدام متوسط، دستمزدهای ساعتی رو به افزایش

(Kevork Djansezian/Getty Images)
(Kevork Djansezian/Getty Images)
(Kevork Djansezian/Getty Images)

تازه‌ترین آمار مربوط به اشتغال در ایالات متحده نشان می‌دهد که بیکاری در این کشور در ماه گذشته با نرخ ۳/۷ درصد (سه ممیز هفت)، همچنان در پایین‌ترین میزان خود طی حدود پنجاه سال گذشته قرار دارد.

گزارش منتشر شده مشاغل دولتی، در روز ششم سپتامبر حاکی از ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در ماه آگوست بود که البته نسبت به متوسط شش ماهه اخیر کاهش داشته است، اما همچنان پایدار ارزیابی شده است.

متوسط پرداخت ساعتی نیز در ماه آگوست با ۱۱ سنت افزایش به ۲۸/۱۱ دلار (بیست و هشت ممیز یازده) دلار رسید که نسبت به سال قبل ۳/۲ درصد افزایش داشته و به این شکل از تورم جلو زده است. این میزان رشد، بالاترین رشد دستمزدهای ساعتی از ماه فوریه تاکنون است.

مشاوران اقتصادی دولت، قانون مالیاتی جدید و سیاست‌های اقتصادی کاخ سفید را از عوامل بهبود و رشد ادامه‌دار اقتصاد آمریکا می‌دانند.

رئیس جمهور آمریکا، روز دوم سپتامبرکه در این کشور روز کارگر است، بر تعهد دولت‌ مبنی بر فراهم کردن فضایی برای استمرار و پدیدار شدن فرصت‌ها، تأکید کرد.

وی افزود «من از نخستین روز کارم به عنوان رئیس‌‌جمهوری، برای تحقق این وعده‌‌ام مبنی بر به پیش بردن برنامه‌ای که بر اساس آن کارگران آمریکایی اولویت اول باشند، تلاش کرده‌‌ام. دولت من همگام با اقتصاد جهانی در قرن ۲۱، آماده‌سازی نیروی کار آمریکا برای فردا را از اولویت‌های خود قرار داده است.»

مطالب دیگر:

چین، از مخدر فنتانیل برای راه انداختن « جنگ شیمیایی » استفاده می‌کند

کشف محموله مخدر فنتالین ساخت چین، که برای کشتن ۱۴ میلیون نفر کافیست

کانادا -مردی که صندوق‌‌‏های روزنامه اپک‌‏تایمز را تخریب و پر از آشغال می‌‌‏کرد بازداشت شد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی