Search
Asset 2

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: ضرورتی برای تعهد به عدم ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی تعهدی درباره عدم ساخت سلاح هسته‌ای ارائه دهد.
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی.(dr-rezaei.com)

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی تعهدی درباره عدم ساخت سلاح هسته‌ای ارائه دهد.

رضایی اخیرا در گفتگو با صداوسیمای جمهوری اسلامی ضمن بیان این مطلب اذعان کرد که جمهوری اسلامی قربانی‌های زیادی برای برنامه هسته‌ای‌اش داده است و نباید به آمریکا برای عدم ساخت سلاح هسته‌ای تضمینی بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت: «ضرورتی ندارد ما تعهد بدهیم که سلاح هسته‌ای نخواهیم ساخت. به آن‌ها چه ربطی دارد و مگر چه‌کاره هستند که از ما تعهد بخواهند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها اعلام کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران اهداف نظامی ندارد و ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اند.

رضایی همچنین با اشاره به تنگه هرمز گفت در روزهای اخیر در میان مردم موضوع بستن این آبراه راهبردی مطرح بوده است. او مدعی شد جمهوری اسلامی برای حفظ و کنترل تنگه هرمز «هزینه سنگینی» پرداخت کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌تازگی یک نهاد جمهوری اسلامی برای کنترل تنگه هرمز موسوم به «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در پی عملیات «خشم حماسی» با کاهش شدید درآمد و تضعیف قابل‌توجه روبه‌رو شده، از طریق نهادی موسوم به «مدیریت آبراه خلیج فارس» از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز عبور، اخاذی می‌کند. این نهاد دولتی با هدف تحمیل عوارض غیرقانونی به ترافیک تجاری و وادار کردن کشتی‌ها به پیروی از دستورات ایران در ازای عبور امن ایجاد شده است.»

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی