فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در کویت بامداد دوشنبه ۱۱ خرداد به وقت محلی دو موشک بالستیک شلیکشده از سوی جمهوری اسلامی را رهگیری و منهدم کردهاند.
در بیانیه این نهاد نظامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: «نیروهای ایالات متحده با موفقیت دو موشک بالستیک ایرانی را که نیروهای آمریکایی مستقر در کویت را هدف قرار داده بودند، رهگیری کردند. این موشکها بلافاصله منهدم شدند.»
بر اساس این بیانیه، در این حمله هیچ یک از نیروهای آمریکایی آسیب ندیدهاند.
در همین راستا، سپاه پاسداران امروز دوشنبه از انجام یک حمله به یک پایگاه هوایی در منطقه خبر داد و مدعی شد این پایگاه در عملیات پیشین علیه یک دکل مخابراتی در سیریک استان هرمزگان نقش داشته است.
روابط عمومی سپاه پاسداران در گزارش خود به محل دقیق این پایگاه اشارهای نکرد، اما کویت روز دوشنبه ۱۱ خرداد سامانههای پدافند هوایی خود را فعال نمود و حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی را محکوم کرد و آن را اقدامی در جهت تضعیف تلاشها برای کاهش تنشها در منطقه دانست.
آمریکا و جمهوری اسلامی از زمان آغاز آتشبس در اوایل آوریل، بهصورت پراکنده حملاتی علیه یکدیگر انجام دادهاند.

















