مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اعلام کرد که هزینه خدمات دندانپزشکی در ایران بهطور میانگین نزدیک به ۶۳ درصد رشد داشته است.
به گزارش رسانههای داخلی، زهرا قربانی با اشاره به کمبود جدی مراکز و نیروی انسانی دندانپزشک در مجموعه وزارت بهداشت گفت این کمبود باعث شده بخش زیادی از نیاز مردم بدون پاسخ بماند.
قربانی همچنین خاطرنشان کرد که سازمان تأمین اجتماعی فقط هزینه «ترمیم دندان شش» را تحت پوشش قرار میدهد و سایر دندانها عملاً از این حمایت محروماند.
او میگوید که نبود پوشش بیمه برای درمانهای پرهزینه مانند عصبکشی، باعث شده بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی مالی، به کشیدن دندان روی بیاورند و آمار این اقدام همچنان بالاست.

















