Search
Asset 2

عضو شورای شهر تهران:‌ آلودگی هوا باعث افزایش روزانه ۲۰ درصدی مرگ‌ومیرها در تهران شده است

یک عضو شورای شهر تهران گفت که آلودگی هوا باعث افزایش ۲۰ درصدی مرگ‌ومیرها در تهران شده، به طوری که آمار فوتی‌های بهشت زهرا که تا ماه قبل به طور متوسط ۱۸۰ نفر بود، اکنون به ۲۲۰ نفر رسیده است.
(ATTA KENARE / AFP via Getty Images)

یک عضو شورای شهر تهران گفت که آلودگی هوا باعث افزایش ۲۰ درصدی مرگ‌ومیرها در تهران شده، به طوری که آمار فوتی‌های بهشت زهرا که تا ماه قبل به طور متوسط ۱۸۰ نفر بود، اکنون به ۲۲۰ نفر رسیده است.

براساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، مهدی بابایی ضمن بیان این مطلب افزود وضعیت آلودگی هوای شهر تهران به وضعیت «فاجعه‌بار» رسیده است.

به گفته او دولت در زمانی در زمینه کنترل آلودگی هوا «تغییر رویه» می‌دهد که «جان مردم مستقیما تهدید شود.»

او افزود: «خانواده متوفیانی که عزیزانشان در یک ماه اخیر دچار مرگ ناگهانی شده‌اند، از مسئولان و متولیان موضوع هوای پاک در قوه قضاییه شکایت کنند. شاید با این اقدام، قوه قضاییه جدی‌تر به این موضوع ورود کند.»

مهدی بابایی بیان کرد: «با این مدل حکمرانی، امیدی به تغییر وضعیت جدی در بحث آلودگی هوا نیست. سالیان سال است که قوه مجریه آن‌گونه که باید به تکالیف خود عمل نمی‌کند.»‌

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی