Search
Asset 2

عراقچی حملات اسرائیل به حزب‌الله را نقض آتش‌بس جمهوری اسلامی با آمریکا خواند

عباس عراقچی درباره پیامدهای حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان به آمریکا و اسرائیل هشدار داد و آن را نقض آتش‌بس میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده خواند.
(Elke Scholiers/Getty Images)

عباس عراقچی درباره پیامدهای حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان به آمریکا و اسرائیل هشدار داد و آن را نقض آتش‌بس میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۱ خرداد در صفحه ایکس خود نوشت آتش‌بس میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، بدون هیچ ابهامی، آتش‌بسی در تمام جبهه‌ها، از جمله در لبنان است.

او افزود هرگونه نقض آن در یک جبهه، به معنای نقض کل آتش‌بس خواهد بود و آمریکا و اسرائیل مسئول پیامدهای هرگونه نقض آتش‌بس خواهند بود.

در همین راستا، ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز هشدار داده است که تداوم حملات اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان، برای جمهوری اسلامی «قابل تحمل» نخواهد بود.

محمدباقر قالیباف هم با انتشار متنی با اشاره به محاصره دریایی و افزایش حملات اسرائیل به لبنان، آمریکا را به پرداخت «بها» تهدید کرد.

جمهوری اسلامی پیش‌تر هرگونه آتش‌بس با ایالات متحده را منوط به پایان حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان کرده‌ بود.

رسانه‌های اسرائیلی امروز گزارش دادند که دستور حمله برای هدف قرار دادن مواضع حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یسرائیل کاتس، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کردند که مقرهای این گروه در بیروت «خط قرمز» یا «منطقه ممنوعه» محسوب نمی‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر اسرائیل بنا به درخواست دولت دونالد ترامپ از حمله به پایتخت لبنان خودداری کرده بود.

نتانیاهو در یک پیام ویدئویی گفت: «اجازه نخواهیم داد حزب‌الله به شهرها و شهروندان ما حمله کند، اما مقرهای این گروه در ضاحیه از حملات اسرائیل در امان بمانند.»

او افزود: «ما به گسترش عملیات خود در زمین در جنوب لبنان ادامه می‌دهیم و پایگاه‌های حزب‌الله را از بین می‌بریم.»

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی