در پی ادامه سرکوب معترضان در ایران، فعالان مدنی از ایرانیان مقیم کانادا خواستهاند با استفاده از راههای رسمی، حمایت خود را از مردم ایران اعلام کنند و از دولت کانادا بخواهند نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کند.
بر اساس این فراخوان، از ایرانیان ساکن کانادا درخواست شده است با مراجعه به صفحه ارتباط با دفتر مارک کارنی، نخستوزیر کانادا، پیام خود را ثبت کرده و خواستار حمایت سیاسی و دیپلماتیک از مردم ایران شوند.
سازماندهندگان این اقدام میگویند هدف اصلی، افزایش شمار پیامها به دفتر نخستوزیر کانادا است تا نشان داده شود جامعه ایرانی کانادا نسبت به سرنوشت مردم ایران بیتفاوت نیست و خواهان واکنش جدی دولت کانادا در برابر نقض حقوق بشر در ایران است.
به گفته برگزارکنندگان این فراخوان، در شرایطی که اعتراضات در ایران با خشونت پاسخ داده میشود، هر صدایی در خارج از کشور میتواند به رساندن پیام معترضان به جامعه جهانی کمک کند و فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی را افزایش دهد.
















