Search
Asset 2

برنامه داگ فورد برای آموزش مسائل جنسی در انتاریو چیست؟

آموزش مسائل جنسی در مدارس انتاریو
(Ivan Pentchoukov/The Epoch Times)
آموزش مسائل جنسی در مدارس انتاریو
(Ivan Pentchoukov/The Epoch Times)

در حین اعتراضات و ابراز نظر‌‌‏ها درباره بر هم زدن برنامه درسی آموزش مسائل جنسی به کودکان، پیام «داگ فورد»، نخست وزیر انتاریو مشخص است: استان انتاریو پیش از تصمیم گیری برای باید و نباید‌‌‏های آموزش به کودکان در مورد این موضوع حساس با والدینشان مشورت خواهد کرد.

بسیاری از والدین برنامه درسی آموزش مسائل جنسی که دولت پیشین لیبرال کانادا در سال ۲۰۱۵ طرح کرد را به دلیل اختلاف زیاد با ارزش‌‌‏های مطرح در خانواده‌‌‏شان، جنجالی نامیده‌‌‏اند.

 برنامه درسی ۲۰۱۵ شامل مواردی از قبیل ارسال مطالب جنسی به صورت متن یا تصویر بر روی موبایل یا سوء استفاده جنسی اینترنتی است؛ مطالبی که در برنامه درسی پیش از آن که از سال ۱۹۹۸ به اجرا درآمده بود، وجود نداشت. اما این برنامه همچنین شامل موضوعاتی است که بسیاری از والدین حاضر نیستند که کودکانشان به طریقی که نویسنده این برنامه درسی تهیه کرده است، آموزش ببینند. برای مثال عادی جلوه دادن مسائل جنسی میان کودکان.

دولت پیشین تحت نخست وزیری «دالتون مک گینتی» یک بار در سال ۲۰۱۰ سعی در تغییر برنامه درسی کرد؛ اما به دلیل اعتراض والدین نگران، این برنامه کنار گذاشته شد.

پس از آنکه «کاتلین وین» نخست وزیر انتاریو شد، با وجود این نگرانی‌‌‏ها از طرف والدین، آموزش جنسی را که شامل مطالبی جنجالی نیزمی‌‌‏شد، به برنامه آموزشی کودکان وارد کرد.

کار به جایی رسید که هزاران دانش آموز دست به اعتصاب زدند. برخی والدین نیز فرزندانشان را از مدارس عمومی خارج کردند؛ به طوری که پس از ورود برنامه جدید درسی، دو هزار دانش آموز مدارس عمومی را ترک کردند.

منحل کردن برنامه آموزش جنسی جدید به کودکان در مدارس، از وعده‌‌‏های داگ فورد پیش از انتخابات بود. دولت فورد مدارس را ملزم کرد که تا زمانی که دولتش در حال انجام به اصطلاح «بزرگ‌‌‏ترین مشورت‌‌‏خواهی درباره مسائل آموزشی در تاریخ انتاریو» است، برنامه درسی را به قبل از سال ۲۰۱۵ باز گردانند.

برخی از والدین و معلمان معتقدند که آموزش مسائل جنسی شامل مطالبی می‌‌‏شود که برای امنیت دانش آموزان مهم است و برخی دیگر معتقدند که بخش‌‌‏هایی از آن کودکان را گمراه می‌‌‏کند و برای والدین غیر قابل پذیرش است.

مطالب دیگر:

کمونیسم ۱۰۰ میلیون نفر را در قرن بیستم کشته است؛ به قربانیان کمونیسم توهین نکنید

دولت اوباما : پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در تامین مالی تروریسم

نوزده سال آزار و شکنجه فالون گونگ؛ جنایات رژیم کمونیست چین هنوز ادامه دارد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی