Search
Asset 2

سنتکام: غیرنظامیان فورا از تمامی تاسیسات بندری ایران فاصله بگیرند

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) روز ۱۱ مارس از غیرنظامیان در ایران خواست فوراً از همه تأسیسات بندری که نیروهای دریایی جمهوری اسلامی در آن‌ها فعالیت دارند دوری کنند.
بندرِ اسکله ماهیگیری رامین در چابهار، ایران.(Bahram / Middle East Images / AFP via Getty Images)

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) روز ۱۱ مارس از غیرنظامیان در ایران خواست فوراً از همه تأسیسات بندری که نیروهای دریایی جمهوری اسلامی در آن‌ها فعالیت دارند دوری کنند.

در این هشدار همچنین از کارگران بنادر، کارکنان اداری و خدمه کشتی‌های تجاری خواسته شده از شناورها و تجهیزات نظامی ایران فاصله بگیرند.

سنتکام اعلام کرد جمهوری اسلامی از بنادر غیرنظامی در امتداد تنگه هرمز برای انجام عملیات نظامی استفاده می‌کند؛ اقدامی که به گفته این فرماندهی می‌تواند امنیت کشتیرانی بین‌المللی را تهدید کند و جان غیرنظامیان را به خطر بیندازد.

در این بیانیه تأکید شده است که طبق قوانین بین‌المللی، بنادر غیرنظامی که برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند، وضعیت حفاظت‌شده خود را از دست می‌دهند و می‌توانند به اهداف مشروع نظامی تبدیل شوند.

به گفته سنتکام، نیروهای دریایی جمهوری اسلامی شناورها و تجهیزات نظامی را در داخل بنادر غیرنظامی که برای تردد کشتی‌های تجاری استفاده می‌شوند مستقر کرده‌اند.

این فرماندهی همچنین اعلام کرد که اگرچه ارتش آمریکا نمی‌تواند امنیت غیرنظامیان در نزدیکی تأسیسات مورد استفاده نظامی را تضمین کند، اما نیروهای آمریکایی تمام اقدامات ممکن را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان انجام خواهند داد.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی