فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام با انتشار عکسی از جنگنده اف-۱۵ «استرایک ایگل» نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این هواپیما در یکی از پایگاههای این کشور در خاورمیانه فرود آمده است.
بر اساس اعلام سنتکام، این جنگنده به اسکادران جنگنده اعزامی ۴۹۴ اختصاص دارد و استقرار آن با هدف افزایش سطح آمادگی رزمی انجام شده و به تقویت امنیت و ثبات منطقهای کمک میکند.
این خبر در بحبوحه افزایش تنشها میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده منتشر شده است. رئیس جمهور آمریکا در روز شنبه ۱۷ ژانویه گفته بود: «زمان آن رسیده است که بهدنبال رهبری جدید در ایران باشیم… جرمی که او بهعنوان رهبر یک کشور مرتکب شده، نابودی کامل کشور و استفاده از خشونت در سطحی است که هرگز پیش از این دیده نشده است.»
همچنین ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها در گفتوگو با فاکسنیوز اظهار داشت که دولت ترامپ در حال تقویت گزینههای راهبردی خود است و مجموعهای از سناریوها، از حملات هدفمند به ساختار فرماندهی و کنترل جمهوری اسلامی تا زیرساختهای موشکی، برنامههای تسلیحاتی و جریان صادرات نفت ایران، روی میز قرار دارد.
















