logo_eet

تک‌‏نواز کلاسیک پیانو، عمیقاً تحت تأثیر رقصنده‌‏های شن‌‏یون قرار گرفت

ShenYun-Banner (2)

سیاتل _ باربارا گالبرِن، یک پیانیست کلاسیک و رئیس سابق معلمان موسیقی سیاتل و کلوپ بانوان موسیقی‌‏دان و زنان بازیگر شهر سیاتل در ۶ آوریل به‌‏همراه همسرش به دیدن هنرهای نمایشی شن‌‏یون در سالن ماریون اُلیور مک‌‏کاو آمد و گفت: «عاشق این نمایش هستم. نظم و انضباط آن‌‏ها در طول رقص واقعاً زیباست. آن‌‏ها کاملاً هماهنگ بودند».

خانم گالبرِن به‌‏دلیل «رقص‌‏ها و نظم و انضباط و جذابیت» شن‌‏یون بسیار تحت تأثیر قرار گرفته بود و گفت: « حرکاتشان در حد کمال بود! طوری هماهنگ بودند که انگار از پیش از تولد تمرین می‌‏کردند. خیلی تأثیرگذار بود.»

«طوری هماهنگ بودند که انگار از زمان تولد تمرین می‌‏کردند.»

در وب‌‏سایت شرکت شن‌‏یون چنین نوشته شده است که: «رقص کلاسیک چینی، تاریخ طولانی چند هزار ساله دارد… با غوطه‌‏ور شدن در دانش و خرد هر دوران و سلسله، به سیستم کاملی تبدیل شد که رقص، اصول زیبا و ظریف باستانی آن را با حرکات منحصر‌‏به‌‏فرد، ریتم‌‏ها و معانی درونیش به ترسیم می‌‏کشد.»

به‌‏عنوان یک تک‌‏نواز، باربارا گالبرن درباره‌‏ی ارکستر شن‌‏یون از نقطه نظر حرفه‌‏ای صحبت کرد و گفت: «من پیانیست کلاسیک هستم و به هارمونی موسیقی چینی در فواصل سه و چهار علاقه دارم. به‌‏هرحال، به‌‏دلیل این‌‏که این موسیقی صرفاً چینی نیست و تأثیری از موسیقی غربی گرفته، از این بابت دارم سعی می‌‏کنم که آن را یاد بگیرم.»

وب‌‏سایت شن‌‏یون توضیح می‌‏دهد که: «یک ارکستر سمفونی غربی نقش پایه‌‏ای را ایفا می‌‏کند، درحالی که آلات موسیقی سنتی چینی، ملودی را رهبری می‌‏کنند و  صدای تولید شده صدایی گوش‌‏نواز و منحصر به‌‏فرد می‌‏باشد. مجموعه‌‏ای که با هم اجرا می‌‏شوند، مجموعه‌‏ای از ارکستر غربی و احساسات متمایز چین با ۵۰۰۰ سال تمدن می‌‏باشد.»

با ارائه‌‏ی افسانه‌‏ها، اسطوره‌‏ها و قصه‌‏های کلاسیک ادبی، شن‌‏یون همچنین به معرفی داستان‌‏هایی که در چین امروز در حال رخ دادن است می‌‏پردازد: آزار و شکنجه‌‏ی غیرانسانی روش معنوی فالون گونگ توسط رژیم کمونیستی چین.

خانم گالبرن توسط قطعه‌‏ی گل نیلوفر آبی استوار، بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و بیان کرد: «همچنین باید بگویم که عاشق این رویداد بودم، حدس می‌‏زنم آن‌‏ها مادر و دختری بودند که شکنجه شده بودند و دختر ایستاد و توانست دومرتبه مادرش را ملاقات کند… آن خیلی زیبا بود … خیلی دردناک.»

وی در ادامه شرح داد: «از آنجا که آن‌‏ها یک تمرین مدیتیشن دارند، فکر می‌‏کنم این‌‏طور می‌‏توان گفت که…، وقتی آن‌‏ها تمرین می‌‏کردند و بعد ارتش به آن‌‏ها حمله کرد، دختر از تمرین کردن دست برنداشت و به آن ادامه داد و شجاعتش را حفظ کرد  و عزم او در ادامه‌‏ی تمرینش افسرانی که البته از او قویتر بودند را منصرف کرد. این زیبایی در رقص نمایان شد و آن‌‏ها آن را در نهایت کمال انجام دادند. می‌‏خواهم دوباره آن را ببینم.»

گزارشی از لی می و ناتالی تِپلیتسکی.

نمایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های هنری شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون مستقر در نیویورک چهار تور نمایشی دارد که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏طور همزمان در سراسر دنیا برنامه‌‌‌‌‏ی هنری خود را اجرا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏توانید به سایت هنرهای نمایشی شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون مراجعه فرمایید.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز به هنرهای نمایشی شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون همچون یک رخداد فرهنگی قابل توجه در عصر ما نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کند. ما با افتخار از سال ۲۰۰۶ نظرات تماشاگران شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون را پوشش داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ایم.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *