Search
Asset 2

رویترز: ایران نگران حملات اسرائیل است و می‌خواهد از طریق عربستان با آمریکا مذاکره کند

رویترز به نقل از دو منبع منطقه‌ای آگاه گفت جمهوری اسلامی نگران تکرار حملات هوایی اسرائیل است و از عربستان خواسته است که آمریکا را متقاعد کند تا مذاکرات متوقف‌شده هسته‌ای را از سر بگیرد.
(BRENDAN SMIALOWSKI/AFP via Getty Images)

رویترز به نقل از دو منبع منطقه‌ای آگاه گفت جمهوری اسلامی نگران تکرار حملات هوایی اسرائیل است و از عربستان خواسته است که آمریکا را متقاعد کند تا مذاکرات متوقف‌شده هسته‌ای را از سر بگیرد.

براساس این گزارش که در روز پنج شنبه، ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) منتشر شده است، مسعود پزشکیان، رئیس دولت جمهوری اسلامی یک روز پیش از سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به کاخ سفید نامه ای به این رهبر پادشاهی عربستان فرستاد.

به گفته منابع رویترز، پزشکیان در این نامه نوشت که جمهوری اسلامی «در پی تقابل نیست»، خواهان همکاری عمیق‌تر منطقه‌ای است و همچنان «برای حل اختلاف هسته‌ای از طریق دیپلماسی، مشروط به تضمین حقوق خود» آمادگی دارد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه ۲۸ آبان گفت پیام پزشکیان به ولیعهد عربستان سعودی «کاملا دوجانبه» بوده است.

دفتر رسانه‌ای دولت عربستان به درخواست اظهارنظر رویترز پاسخ نداده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی