شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی اعلام کرد که توافق آتشبس با ایالات متحده آمریکا و اسرائیل به معنای پایان جنگ تلقی نمیشود و تهران مذاکرات پیشرو را با «بیاعتمادی کامل» طرف آمریکایی آغاز خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، این شورا پس از اعلام توقف درگیریها بیانیهای صادر کرد و گفت که اگرچه قرار است در روز شنبه ۲۲ فروردین با نمایندگان آمریکا در پاکستان دیدار کند، «این به معنای پایان جنگ نیست و ایران تنها زمانی پایان جنگ را خواهد پذیرفت که با توجه به پذیرش اصول پیشبینیشده در طرح ۱۰ بندی، جزئیات آن نیز در مذاکرات نهایی شود.»
در این بیانیه آمده است که مذاکرات «با بیاعتمادی کامل» در مورد طرف آمریکایی آغاز خواهد شد و جمهوری اسلامی برای این مذاکرات بازه زمانی دو هفتهای در نظر گرفته است.
همچنین تأکید شده است که این دوره مذاکرات «میتواند با توافق طرفین تمدید شود.»

















