Search
Asset 2

درخواست ۷۱ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای

۷۱تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به سران جمهوری اسلامی، خواستار ساخت سلاح هسته‌ای در ایران شدند.
(irna.ir)

منابع خبری گزارش داده‌اند که ۷۱تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به سران جمهوری اسلامی، خواستار تولید و نگهداری سلاح هسته‌ای در ایران شدند.

روزنامه همشهری اسامی ۷۱ نماینده مجلس شورای اسلامی منتشر کرده و نوشته است که این نامه توسط حسن‌علی اخلاقی امیری، نماینده مشهد و کلات تهیه شده و به امضای ده‌ها نماینده دیگر نیز رسیده است. این نامه با عنوان درخواست تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی خطاب به شورای عالی امنیت ملی و سران سه قوه جمهوری اسلامی منتشر شده است.

در بخشی از این نامه آمده است که فتوای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر حرام بودن به کارگیری سلاح هسته‌ای است، اما ساخت و نگهداری آن به عنوان بازدارندگی، بحث دیگری است.

امضاکنندگان این نامه با استناد به تغییر شرایط بین‌المللی و اقدامات اسرائیل در منطقه، مدعی شده‌اند که «تحولات جدید می‌تواند فتوای سال ۱۳۸۹ رهبر جمهوری اسلامی درباره حرمت سلاح هسته‌ای را از نظر فقهی دچار تغییر کند.»

فتوای علی خامنه‌ای در سال ۱۳۸۹ که تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «حرام شرعی» دانست، یکی از عناصر کلیدی در گفت‌و‌گوهای بین‌المللی جمهوری اسلامی علیه فشارهای غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

براساس متن نامه یادشده، این نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی شده‌اند که در حال حاضر حفظ اسلام با حفظ نظام جمهوری اسلامی گره خورده است، بنابراین می‌توان ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای را جایز دانست.

علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در یک سخنرانی گفته بود: «هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.»

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی