Search
Asset 2

پلیس مونته‌نگرو: یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری بازداشت شد

پلیس مونته‌نگرو با همکاری اف‌بی‌آی از بازداشت یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری به زیرساخت‌های این کشور خبر داد.
(SASA DJORDJEVIC/AFP via Getty Images)

پلیس مونته‌نگرو اعلام کرد با همکاری اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، یک شهروند ایرانی را که به اتهام انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های آمریکا تحت تعقیب ایالات متحده قرار داشت، بازداشت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس مونته‌نگرو، گزارش داد که این فرد ۳۹ ساله از سوی دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به اتهام تبانی برای ارتکاب کلاهبرداری رایانه‌ای، هک و سرقت هویت تحت پیگرد قرار دارد.

پلیس مونته‌نگرو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرد از سال ۲۰۱۳ حملات سایبری گسترده‌ای را علیه بیش از ۱۵۰ دانشگاه در ایالات متحده انجام داده و خسارتی بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار وارد کرده است.

بر اساس این بیانیه، پرونده برای رسیدگی به درخواست استرداد او، به دادگاه عالی شهر پودگوریتسا، پایتخت مونته‌نگرو، ارجاع شده است.

پلیس مونته‌نگرو همچنین اعلام کرد داده‌های به‌دست‌آمده و دسترسی به حساب‌های هک‌شده دانشگاه‌ها در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، از جمله دانشگاه‌ها، قرار گرفته است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی