خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که در پی احتمال مداخله آمریکا به ایران، اسرائیل به حالت آمادهباش در آمده است.
بر اساس این گزارش که روز یکشنبه ۲۱ دیماه منتشر شد، سه منبع اسرائیلی که در نشستهای امنیتی آخر هفته حضور داشتند، اعلام کردند اسرائیل در وضعیت آمادهباش بالا قرار دارد، هرچند جزئیاتی ارائه نکردند.
همچنین گفته میشود که بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، و مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، صبح امروز درباره احتمال ورود آمریکا به حمایت از معترضان داخل ایران تلفنی گفتوگو کردهاند.
محمدباقر قالیباف روز یکشنبه ۲۱ دیماه گفته است که در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران، جمهوری اسلامی، اسرائیل و پایگاههای نظامی و کشتیرانی ایالات متحده را هدف قرار میدهد.
به گفته رویترز، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا وضعیت ایران را «بازی فرسایشی» توصیف کرد و گفت معترضان جمهوری اسلامی تلاش میکنند فشار را حفظ کنند تا مقامهای کلیدی یا فرار کنند یا تغییر موضع دهند، در حالی که جمهوری اسلامی تلاش میکند با ایجاد ترس خیابانها را خالی کند، بدون آنکه به آمریکا بهانه مداخله بدهد.
نتانیاهو پیشتر در گفتوگویی با نشریه اکونومیست هشدار داد که حمله ایران به اسرائیل «پیامدهای وحشتناکی» خواهد داشت و در اشاره به اعتراضات گفت: «بقیه چیزها بستگی دارد به اینکه ببینیم در داخل ایران چه میگذرد.»
دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که ایران بیش از هر زمان دیگری آزادی را پیش روی خود میبیند و افزود که ایالات متحده آماده کمک به مردم ایران است.

















