Search
Asset 2

رئیس انرژی هسته‌ای روسیه: در صورت خطر، کارکنان خود را از نیروگاه بوشهر تخلیه می‌کنیم

روس‌اتم، شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه، اعلام کرد که در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه، ۱۶۳ نفر دیگر از کارکنان خود را از نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران خارج کرده است.
نیروگاه هسته‌ای بوشهر.(MAJID ASGARIPOUR/AFP via Getty Images)

رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه اعلام کرد که کشورش در صورت لزوم آماده تخلیه کارکنان خود از نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، الکسی لیخاچف روز پنج‌شنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) گفت: «ما صمیمانه امیدواریم طرف‌های درگیر به تعهدات خود درباره عدم تعرض به این تأسیسات (بوشهر) پایبند باشند. با این حال، ما همواره آماده‌ایم و در همکاری با وزارت خارجه و وزارت دفاع، در صورت لزوم اقدامات تخلیه را انجام دهیم.»

نیروگاه بوشهر تنها نیروگاه هسته‌ای فعال ایران است که توسط روسیه ساخته شده و صدها کارشناس روس در آن فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که روسیه در حال ساخت تأسیسات هسته‌ای جدیدی در سایت بوشهر است.

لیخاچف پیش‌تر هشدار داده بود که حمله به این نیروگاه می‌تواند فاجعه‌ای مشابه حادثه چرنوبیل ۱۹۸۶ به دنبال داشته باشد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از جمهوری اسلامی خواست تا بر سر برنامه هسته‌ای خود به توافق برسد و سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد، در غیر این صورت حمله بعدی آمریکا پیامدهای شدیدتری خواهد داشت.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی