لن خودورکوفسکی، مشاور ارشد دولت اول ترامپ در صفحه ایکس، تصویری از خود در مقابل عمارت «گنبد نیلوفری» سفارت ایران در واشنگتن منتشر کرده و بهطور تلویحی از آماده شدن ایالات متحده برای بازگشایی سفارت ایران سخن گفته است.
این مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی و همزمان با دوازدهمین روز اعتراضات در ایران این تصویر را منتشر کرده و به صورت کنایه نوشته است: «اطمینان از اینکه تاسیسات لولهکشی برای استقرار ساکنان جدید سفارت ایران در واشنگتن در وضعیت مناسبی قرار دارد.»
بعد از وقوع انقلاب اسلامی روابط دیپلماتیک ایران و ایالات متحده قطع شد و سفارت ایران نیز در واشنگتن تعطیل شد و از آن زمان تاکنون وزارت خارجه آمریکا مسئولیت نگهداری و تعمیرات این سفارت و املاک وابسته به این نهاد سیاسی دولت شاهنشاهی ایران را برعهده داشته است.
عمارت سفارت ایران در واشنگتن در دوره محمدرضا شاه پهلوی و با الهام از معماری آرامگاه سعدی ساخته شد. استفاده از کاشیهای آبیرنگ و گنبدهای فیروزهای در طراحی ساختمان باعث شد که رسانهها و برخی منابع این عمارت را بهصورت توصیفی «گنبد نیلوفری» بنامند.
















