رسانههای داخلی ایران گزارش دادند که چند واگن قطار مسافربری تهران به کرمان در یکی از ایستگاههای شمال کرمان از ریل خارج شد.
براساس این گزارشها، این سانحه روز جمعه، ۱۷ مرداد در محدوده ایستگاه سیریز استان کرمان به وقوع پیوست. مسافران آسیبی ندیدهاند و برای ادامه سفرشان به مقصد کرمان، سوار اتوبوس شدهاند.
هنوز مراجع رسمی اطلاعاتی درباره دلیل وقوع این حادثه ارائه نکردهاند.
پیش از این، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرونشست زمین در کرمان گفته بود: «خیلی وقتها که میگویند قطار از ریل خارج شد به دلیل فرونشست زمین است.»
سال گذشته علی رشیدی مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب خاوری کشور گفته بود که روند فرونشست زمین در شمال کرمان با سرعت بیشتری در حال پیشروی است. منطقه سیریز در شمال کرمان قرار دارد.















