جمهوری آذربایجان یک روز بعد از شلیک پهپادها از ایران اعلام کرده است که تمام دیپلماتهای خود را برای حفظ امنیتشان از ایران خارج میکند.
براساس گزارشی از رویترز جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه، ۱۵ اسفند گفت: «به دستور رئیسجمهور الهام علیاف، دستور تخلیه سفارت ما در تهران و کنسولگری کل در تبریز از ایران صادر شده و این دستورها هماکنون در حال اجرا هستند. ما نمیتوانیم جان مردم خود را به خطر بیندازیم.»
باکو روز پنجشنبه، ۱۴ اسفند اعلام کرد چهار پهپاد از مرز ایران عبور کرده و در منطقه نخجوان چهار نفر را زخمی کرده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ساعاتی بعد از انتشار این خبر اعلام کرد که عباس عراقچی، در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، هرگونه شلیک پرتابه از خاک ایران به سمت این کشور را تکذیب و اسرائیل را مقصر دانست.
همزمان، الهام علیاف، رئیس جمهوری آذربایجان در واکنش این اقدام را متوجه جمهوری اسلامی دانست و افزود که این «اقدام تروریستی» و «لکه ننگی» است که هرگز پاک نمیشود.

















