تیدا، سگ امدادگری که در مأموریتهای متعدد جستوجو و نجات در سراسر ایران حضور داشت، روز گذشته بر اثر کهولت سن جان خود را از دست داد.
این سگ امداد و نجات که در عملیات جستوجوی قربانیان حادثه پلاسکو نقش برجستهای داشت، با وجود جراحت شدید در ناحیه پنجه پای چپ ناشی از حرارت آوار، تا پایان مأموریت به فعالیت خود ادامه داد.
تیدا همچنین در عملیات متروپل آبادان و مأموریتهای نجات پس از زلزله و دیگر حوادث نقش چشمگیری ایفا کرده بود.
این سگ امدادگر، علاوه بر فعالیتهای امدادی، در فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» نیز حضور داشت.
به گفته رسانههای داخلی، تیدا در این سالها جان دهها نفر را در حوادث مختلف نجات داده بود.











