دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، اعلام کرد که از روز دوشنبه مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (آیس) برای کمک به نیروهای اداره امنیت حملونقل (تیاسای) در فرودگاهها مستقر خواهند شد.
ترامپ روز یکشنبه در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: «از دوشنبه، آیس به فرودگاهها میرود تا به مأموران تیاسای که همچنان در حال خدمت هستند کمک کند. تام هومن مسئول این عملیات است.»
این اقدام در شرایطی انجام میشود که بهدلیل عدم تصویب بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا، بخشی از دولت از ۱۳ فوریه در وضعیت تعطیلی قرار دارد و کارکنان نهادهایی مانند تیاسای، گمرک و حفاظت مرزی، آیس و گارد ساحلی بدون دریافت حقوق به کار خود ادامه میدهند.
ترامپ در ادامه دموکراتها را هدف انتقاد قرار داد و نوشت: «دموکراتهای چپ افراطی که فقط بر حمایت از مجرمان سرسختی که بهطور غیرقانونی وارد کشور ما شدهاند تمرکز دارند، با نگه داشتن بودجهای که مدتها پیش با قراردادهای امضاشده و قطعی مورد توافق قرار گرفته بود، ایالات متحده را به خطر میاندازند.»
در هفتههای اخیر، شماری از فرودگاهها با صفهای طولانی در بخش بازرسی امنیتی مواجه شدهاند؛ موضوعی که به کمبود نیروهای تیاسای بازمیگردد که از زمان قطع بودجه فدرال در اواسط فوریه، بدون دریافت حقوق مشغول به کار هستند.
دولت ترامپ همچنین اعلام کرده است که تام هومن، مسئول امور مرزی، هدایت عملیات استقرار مأموران آیس در فرودگاهها را بر عهده خواهد داشت؛ عملیاتی که قرار است از روز دوشنبه آغاز شود.
ترامپ تأکید کرد مأموران آیس «آماده اعزام» هستند، هرچند جزئیاتی درباره فرودگاههای محل استقرار آنها ارائه نکرد.
















