دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که مایک والتز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را بهعنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل منصوب میکند. این تصمیم پس از گزارشهایی منتشر شد که از کنارهگیری والتز از سمت مشاوره امنیت ملی خبر میدادند.
ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «والتز سخت کار کرده تا منافع کشورمان را در اولویت قرار دهد. میدانم که در نقش جدیدش نیز همینگونه عمل خواهد کرد.»
او همچنین افزود: «در این فاصله، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، بهطور موقت بهعنوان مشاور امنیت ملی خدمت خواهد کرد و در عین حال، سمت خود را در وزارت خارجه ادامه خواهد داد. با هم، مبارزه خستگیناپذیرمان را برای امن ساختن دوباره آمریکا و جهان را ادامه خواهیم داد.»
این اعلامیه به گمانهزنیها درباره آینده والتز در دولت ترامپ پایان داد؛ بهویژه پس از آنکه برخی رسانهها به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که او بهزودی از سمت خود کنارهگیری میکند. این تصمیم تنها چند هفته پس از آن اتخاذ شد که مشخص شد والتز بهطور تصادفی جفری گلدبرگ، سردبیر نشریه آتلانتیک، را به یک گروه گفتوگوی خصوصی در اپلیکیشن سیگنال دعوت کرده بود؛ گروهی که در آن بحثهایی درباره حملات هوایی به یمن مطرح شده بود.
ترامپ پیشتر الیز استفانیک، نماینده جمهوریخواه ایالت نیویورک، را بهعنوان گزینه سفارت در سازمان ملل معرفی کرده بود؛ اما او در نهایت از روند بررسی کنار گذاشته شد.
















