وزارت خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که دولت این کشور اجازه نمیدهد که از حریم هوایی، زمینی و دریایی خود برای حمله به ایران استفاده شود.
این نهاد دولتی امارات متحده روز دوشنبه، ۲۶ ژانویه (ششم بهمن) در بیانیهای افزود این کشور حمایت لجستیکی از حمله احتمالی به ایران نخواهد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: «گفتگو، کاهش تنش، پایبندی به قوانین بینالمللی و احترام به حاکمیت کشورها، مؤثرترین پایهها برای رسیدگی به بحرانهای کنونی هستند.»
این بیانیه چند روز بعد از ارسال پیام تهدیدآمیز از سوی مقامات جمهوری اسلامی منتشر شده است که در آن، تهران همسایگان ایران از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ترکیه را تهدید کرد که پایگاههای آمریکا در این کشورها را هدف حمله قرار خواهد داد.

















