Search
Asset 2

سازمان ملل: بیش از ۳ میلیون نفر در ایران بر اثر جنگ آواره شده‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ژنو اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ جاری، ۳.۲ میلیون نفر در ایران آواره شده‌اند.
آوار ساختمان‌های مسکونی که چند روز پیش در پی حمله ایالات متحده و اسرائیل در منطقه شرق تهران در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۶، ویران شده‌اند.(Majid Saeedi/Getty Images)

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ژنو اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ جاری، ۳.۲ میلیون نفر در ایران آواره شده‌اند.

بر اساس ارزیابی‌های اولیه این نهاد بین‌المللی، بیشتر این افراد از تهران و دیگر شهرهای بزرگ به سمت مناطق شمالی کشور و مناطق روستایی حرکت کرده‌اند تا از شرایط ناامن دور شوند.

کمیساریای عالی پناهندگان هشدار داد که با ادامه درگیری‌ها، احتمال افزایش شمار آوارگان داخلی و نیازهای انسانی وجود دارد.

این سازمان همچنین اعلام کرد خانواده‌های پناهنده ساکن ایران، به‌ویژه پناهندگان افغانستانی، نیز از این وضعیت تأثیر گرفته‌اند.

این سازمان همچنین بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان، حفظ دسترسی نهادهای بشردوستانه و باز ماندن مرزها برای افرادی که به دنبال امنیت هستند تأکید کرد و خواستار رعایت تعهدات بین‌المللی در این زمینه شد.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی