Search
Asset 2

ایالات متحده کارکنان غیرضروری سفارت خود در بیروت را تخلیه کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ده‌ها نفر از کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در بیروت، پایتخت لبنان، از طریق فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری تخلیه شده‌اند.
پرچم ملی لبنان در میدانی در مرکز بیروت. (JOSEPH EID/AFP via Getty Images)

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ده‌ها نفر از کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در بیروت، پایتخت لبنان، از طریق فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری تخلیه شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) به اورشلیم‌پست گفت: «دستور خروج کارکنان غیرضروری دولت آمریکا و خانواده‌های واجد شرایط آن‌ها صادر شده است.»

به گفته او، این یک «اقدام احتیاطی در پی تحولات پیش‌بینی‌شده در منطقه» است.

این تخلیه در حالی صورت گرفته است که آمریکا ناوگان گسترده‌ای از شناورها و هواپیماهای جنگی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی