ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهایش چندین موشک بالستیک و پهپاد جمهوری اسلامی را که به سمت کشورهای منطقه در خاورمیانه شلیک شده بودند، رهگیری کردهاند.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سهشنبه در بیانیهای اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در دوم ژوئن موشکهایی را به سوی کویت و بحرین شلیک کرده، اما هیچیک به اهداف مورد نظر نرسیدهاند.
بر اساس این بیانیه، «دو موشک ایرانی که به سمت کویت شلیک شده بودند، پیش از رسیدن به هدف سقوط کردند یا در مسیر متلاشی شدند و سه موشک دیگر که به سمت بحرین پرتاب شده بودند، بلافاصله توسط سامانههای پدافند هوایی آمریکا و بحرین رهگیری شدند.»
سنتکام همچنین اعلام کرد جمهوری اسلامی سه پهپاد تهاجمی را به سمت کشتیهای غیرنظامی در آبهای منطقه فرستاده بود که نیروهای آمریکایی آنها را سرنگون کردند.
در واکنش به این حملات، ارتش آمریکا آنچه را که «حملات دفاعی» خواند، علیه یک ایستگاه کنترل زمینی نظامی جمهوری اسلامی در جزیره قشم انجام داد.
سپاه پاسداران نیز آورده است که هدف قرار گرفتن یک دکل مخابراتی در جنوب جزیره قشم به علت حملات خود به مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا بوده است.
در پایان این بیانیه آمده است که هیچیک از نیروهای آمریکایی آسیبی ندیدهاند و نیروهای سنتکام همچنان در جریان آتشبس جاری، آماده مقابله با هرگونه اقدام تهاجمی جمهوری اسلامی ایران هستند.

















