Search
Asset 2

ترکیه آمریکا را به بستن پایگاه هوایی اینجرلیک تهدید کرد

(Yasin Bulbul/AFP/Getty Images)
(Yasin Bulbul/AFP/Getty Images)
(Yasin Bulbul/AFP/Getty Images)

« رجب طیب اردوغان »، رئیس جمهور ترکیه، می‌گوید آنکارا در مواجهه با تهدیدات آمریکا می‌تواند پایگاه هوایی « اینجرلیک » را تعطیل کند.

به گزارش رویترز، اردوغان به آمریکا هشدار داد که ترکیه می‌تواند پایگاه هوایی اینجرلیک را که میزبان کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا است، تعطیل کند.

رئیس جمهور ترکیه که با شبکه تلویزیونی «هابر» مصاحبه کرده، گفت اگر لازم باشد که چنین قدمی را برداریم، قطعا اختیار انجام آن را داریم؛ در صورت لزوم اینجرلیک را تعطیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آنکارا می‌تواند در صورت لزوم پایگاه راداری « کورچیک » را نیز تعطیل کند، تصریح کرد اگر آنها با اعمال تحریم تهدید کنند، مطمئنا ما تلافی می‌کنیم.

این اظهارات اردوغان در پی آن مطرح شد که واشنگتن، آنکارا را به تحریم تهدید کرده و اعلام کرد قطعنامه مجلس سنا را در مورد نسل کشی ارامنه در یک قرن پیش، به رسمیت می‌شناسد.

روابط آنکارا- واشنگتن در پی وقوع کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در ترکیه رو به تیرگی گذاشت. در این جریان ترکیه، آمریکا را به حمایت از کودتاگران متهم کرده و خواستار استرداد «فتح الله گولن»، سیاستمدار ترکیه‎ای ساکن آمریکا شد.

تنش‌ها میان دو کشور از سال ۲۰۱۸ و در پی امضای قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ میان روسیه و ترکیه وارد مرحله جدیدی شد که همچنان ادامه دارد.

مطالب دیگر:

نگرانی پکن از افشای آزار و اذیت مسلمانان چین در اردوگاه‌های بازداشت

ترامپ از بانک جهانی خواست اعطای وام به چین را متوقف کند

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما : فصل ۹ : تلۀ اقتصادی کمونیستی (قسمت اول)

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی