Search
Asset 2

تعداد کوسه‌های جهش یافته دوسر دراقیانوس‌‌‌ها در حال افزایش است

تعداد کوسه های دو سر در حال افزایش است
تعداد کوسه های دو سر در حال افزایش است
تعداد کوسه های دو سر در حال افزایش است

سال‌‏ها پیش پس از‌نمایش فیلم «آرواره‌ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، نوعی ترس از کوسه سفید بزرگ در بین برخی از مردم شکل گرفت. در حال حاضر در قرن ۲۱، بدلیل آلودگی و بحران‌های زیست محیطی اقیانوس‌ها‌، دوباره دلیلی برای ترس از کوسه سفید پیدا کرده‌ایم و ‌می‌توان گفت‌، «‌آرواره‌ها» دوباره بازگشته؛ زیرا تعداد کوسه‌های جهش یافته دوسر ‌دراقیانوس‌ها در ‌حال بیشتر و بیشتر شدن است!

تعداد کوسه‌های جهش یافته دوسر ‌دراقیانوس‌ها در ‌حال بیشتر و بیشتر شدن است!

 

اگرچه ملوانان و دانشمندان دقیقا نمی‌توانند بگویند که به چه علتی کوسه‌‌‌‏ها با دو سر متولد می‌شوند؛ اما محققان برخی از توضیحات احتمالی را ارائه می‌‌دهند: ماهیگیری وصید بی‌رویه ممکن است علت این اختلال باشد، به‌ ‌طوری‌ که با کاهش جمعیت کوسه‌ها، خزانۀ ژنتیکی آنها نیز کوچک شده و افزایش آمیزش در جمعیت کوسه‌ها، خطراختلالات ژنتیکی را بالا برده و در‌نتیجه باعث تولد کوسه‌‌های دو‌سرشده‌ است.

یکی دیگر‌از دلایل احتمالی می‌تواند آلودگی زباله باشد؛همچنین آلودگی رادیواکتیو ناشی از فاجعه نیروگاه هسته‌ای‌‌ فوکوشیما ژاپن، به علاوه، عفونت‌های ویروسی و اختلالات متابولیکی ازدیگر‌علل بالقوه هستند.

(Screenshot via Youtube)

اما اینکه چه چیزی باعث روند رو به افزایش تعداد کوسه‌های دو سر شده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما یک دلیل در‌این مورد به واقعیت نزدیک‌‌‌‏تر ‌است: علت احتمالا به ما انسان‌ها مربوط است. در واقع، میزان آلودگی اقیانوس‌ها بدست انسان در مرز‌هشدار‌است!

(Screenshot via Youtube)

هزاران تن زباله‌های آلوده‌ هر‌روز به اقیانوس ریخته می‌شو.  دریاها نیز با نفت، نشت ازمخازن‌، ضایعات و پسماند مزارع کشاورزی و ماشین‌آلات و دیگر‌اشکال آلودگی‌های تولید شده بدست انسان آلوده می‌شوند.

یک جزیره زباله در اقیانوس آرام، به اندازه دو برابر وسعت ایالت تگزاس!

 

(Screenshot via Youtube)

گفته شده است که یک جزیره زباله به اندازه دو برابر شهرتگزاس دراقیانوس آرام وجود دارد؛ پس تعجبی نیست که دچارمشکلات زیست محیطی دریایی شده‌ایم.

پس لازم است همه ما برای جلوگیری از‌این فاجعه زیست محیطی‌، اقدام دلسوزانه‌‌‌‏‌تر‌ی‌‌ انجام دهیم تا باعث بهبود وضعیت اقیانوس‌ها شود. وقتی اراده‌مان قوی باشد، راهی وجود دارد و تلاش و ابتکار انسان، به خصوص زمانی که همه ما با یکدیگر همکاری می‌‌‌‏کنیم، می‌‌‌‏تواند معجزه کند.

(Screenshot via Youtube)

مطالب دیگر:

عکسی کمیاب از آمیتا باچان در مراسم برندگان سینمایی سال ۱۹۷۸‌

چرا تمرین معنوی فالون دافا در چین مورد آزار و شکنجه قرار دارد

زبان عشق شما کدام است؟

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی